آتش سوزی کاه و کلش بیشترین حجم عملیات آتش نشانی خرم آباد

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری خرم آباد گفت: آتش زدن علف هرز یا همان کاه و کلش مزارع با ۳۴۱ مورد بیشترین حجم عملیات آتش نشانی از ابتدای سال تاکنون بوده است.

محمد میرزایی مقدم مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری خرم آباد با اشاره به اینکه سازمان آتش نشانی خرم آباد از ابتدای سال تاکنون ۱۲۰۴ ماموریت انجام داده است، عنوان کرد: ۷۵خودرو حریق و تصادفات و ۹۰ مورد مرتبط به محبوس شدن در اتاق، منزل، خودرو و آسانسور داشته‌ایم.

او بیان کرد: آتش سوزی اماکن تجاری و مسکونی ۶۱ مورد، برق و حوادث ناشی از آن ۲۴ مورد و گاز نیز ۱۷ مورد انجام داده‌ایم.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری خرم آباد، گفت: عملیات حیوانات وحشی و موذی ۲۳۱ مورد، اقدام به خودکشی و خودسوزی ۷ مورد، سقوط از ارتفاع ۱۰ مورد، کشف جسد و غرق شدگی ۶ مورد و فوتی نیز ۶ مورد داشته‌ایم.

میرزایی مقدم حریق مزارع کشاورزی را هم ۷۹ مورد عنوان کرد و گفت: ظرف این مدت ۳۹ مورد حریق باغ و ۲۱۵ مورد ضایعات هم داشته‌ایم.

او اما آتش زدن علف هرز را با ۳۴۱ مورد بیشترین حجم عملیات آتش نشانی از ابتدای سال تاکنون اعلام کرد و افزود: با وجود اینکه آتش زدن کاه و کلش خلاف قانون است و مراجع قضایی و محیط زیست هم ورود می‌کند، اما متاسفانه عده‌ای عمدی اقدام به این کار می‌کنند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری خرم آباد در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به بازنشسته شدن تعدادی از نیرو‌های آتش نشانی در سال گذشته، توضیح داد: امسال هم قرار است حدود ۲۰ نفر نیرو‌های آتش نشانی بازنشسته شوند.

میرزایی مقدم بیان کرد: آتش نشانی خرم آباد به شدت با کمبود مامور آتش نشانی و راننده پایه یکم آتش نشان مواجه است، درخواست نیرو هم داده‌ایم.

او در خصوص وضعیت تجهیزات و امکانات آتش نشانی خرم آباد نیز گفت: ما در حوزه تجهیزات و امکانات نسبت به نرم کشوری و بسیاری از مراکز دیگر استان‌ها عقب هستیم.

برچسب ها: آتش ، آتش نشانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.