برش استانی طرح تحول آموزشی در لرستان تهیه شود

استاندار لرستان گفت: برش استانی طرح تحول آموزشی در این استان تهیه و در دوره‌های آموزشی معلمان مورد تاکید و مطالعه قرار گیرد.

 ابوطالب شفقت  در جلسه شورای آموزش و پرورش با تاکید بر لزوم ارایه موارد راهبردی برای معلمان و کارکنان آموزش و پرورش استان بیان کرد: تربیت مقدم بر تعلیم است اگرچه این ۲ مهم بال‌های تربیتی و آموزشی فرزندان ما هستند.

وی اظهار داشت: تربیت نیروی انسانی مهمترین عامل در توسعه در کشورهاست و این موضوع در اولویت سایر زیرساخت‌ها قرار دارد.

استاندار لرستان با بیان اینکه مشکل اصلی و کلیدی ما نظام آموزشی کشور است اظهار داشت: رسیدگی به معلمان و آموزش و پرورش در اولویت قرار دارد و سرمایه گذاری اصلی کشور باید در آموزش و پرورش باشد.

شفقت با انتقاد از اینکه طرح‌های شهید باهنر و شهید رجایی بعنوان طرح‌های مهم و اساسی حوزه امور تربیتی در آموزش و پرورش کنار گذاشته شده است ادامه داد: آموزش و پرورش ترکیبی از آموزش و تربیت و برهمین اساس پایه اصلی زیرساخت کشور است.

وی با تاکید بر اینکه تزکیه بر تعلیم تقدم دارد عنوان کرد: آموزش و پرورش زیرساخت فرهنگی و فکری جامعه است و ما جامعه فرهنگی هستیم و معلمان باید پایداری و جاودانگی را به دانش آموزان ما بیاموزند.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه مجموعه درونی آموزش و پرورش دارای مشکل است افزود: بر اساس آمار‌ها ساختار انسانی آموزش و پرورش لرستان زیاد و توجه بر ستاد شده در حالیکه اصل معلم و مدیریت آموزشی است.

شفقت اظهار داشت: ساماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش باید به درستی انجام و در صورت نیاز از معلمان حق التدریس نیز استفاده شود، اما در نهایت نباید بار مالی به علت ساختار ناصحیح نیروی انسانی به دولت تحمیل شود.

وی با بیان اینکه تقویت و راه اندازی هنرستان‌های آموزشی در این استان بسیار اهمیت دارد افزود: ایجاد هنرستان‌های صنعتی و کشاورزی در این استان بصورت جدی رونق داده شود و مهارت‌ها را از زنجیره‌ای و اقتصادی دنبال کنند.

استاندار لرستان ادامه داد: هنرستان کشاورزی طیف گسترده‌ای را شامل می‌شود و باید تمام زیرمجموعه‌ها در نظر گرفت تا دانش آموزان با زنجیره ارزش اقتصاد کشاورزی آشنا شوند.

شفقت با اشاره به اینکه ساختار نیروی انسانی آموزش و پرورش بسیار مهم است تاکید کرد: کادر آموزشی در استان باید تقویت و نیرو‌ها نباید بصورت ستادی به کارگیری شوند تا حدی که در حوزه مدارس با کمبود معلم مواجه باشیم.

وی بر ضرورت مطالعه طرح تحول آموزشی تاکید کرد و گفت: نقشه علمی کشور تدوین و باید توسط معلمان مطالعه شود و در این راستا برش استانی این طرح تهیه و توسط همه معلمان بکارگیری بشود.

شفقت افزود: معلم باید خلاقیت و نوآوری داشته باشد تا از دانش آموزان عقب نماند و از حالت سنتی بیرون بیاید و نشاط آموزی داشته باشد.

وی با اشاره به برگزاری امتحانات نهایی در سطح استان گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی امکانات مورد نیاز آموزش و پرورش را تامین کنند.

استاندار لرستان بر ضرورت برگزاری دوره‌های ضمن خدمت معلمان تاکید کرد و اظهار داشت: دوره‌های نوسازی و بازسازی ذهنی و تحول گرایی معلمان باید برگزار تا معلمان در طول تابستان نسبت به سال‌های گذشته با شیوه‌های جدید و نوآوری آموزشی آشنا شوند.

 

برچسب ها: استانداری ، آموزش ، لرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.