بیش از ۲ هزار داروخانه طرف قرارداد با بیمه سلامت در کشور

مدیر کل نظارت بر خدمات سلامت بیمه سلامت گفت: تمایل داروخانه‌ها برای قرارداد با بیمه سلامت از طریق ورود به سامانه نسخه نویسی، ضروری است.

 کیوان تاج بخش، مدیر کل نظارت بر خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران گفت: در کشور ۱۲ هزار و ۹۵۰ داروخانه طرف قرارداد فعال و در شهر تهران ۲ هزار و ۸۶۲ داروخانه طرف قرارداد با بیمه سلامت وجود دارند.

وی اظهار کرد: در راستای رسیدن به اهداف دولت الکترونیک، تکالیف قانونی این سازمان مبنی بر اجرای بند ل تبصره ۱۷ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ و تسهیل شرایط همکاری با مراکز سلامت، حذف فرآیندهای کاغذی و به منظور تکریم ارباب رجوع و جلوگیری از تردد فیزیکی پزشکان و موسسان مراکز سلامت جهت درخواست عقد و تمدید قرارداد، سامانه هوشمند انعقاد و تمدید قرارداد در سازمان بیمه سلامت ایران به صورت غیر حضوری در سراسر کشور راه اندازی شده است.

تاج بخش ادامه داد: بنابراین متقاضیان قرارداد می توانند با مراجعه به سامانه eservices.ihio.gov.ir/psc  اقدام به ثبت نام و دریافت نام کاربری و گذر واژه کرده و پس از بارگذاری مستندات قانونی به صورت بر خط درخواست عقد و یا تمدید قرارداد خود را کنند.

مدیر کل نظارت بر خدمات بیمه سلامت ایران تصریح کرد: پس از بارگذاری مدارک توسط مراکز سلامت، کارشناسان سازمان بیمه سلامت درخواست متقاضی را ظرف ۲۴ ساعت کاری بررسی کرده و در صورت تایید درخواست، از طریق پیامک به متقاضی، فعالسازی قرارداد مرکز اطلاع رسانی می شود و ظرف مدت یک ماه پس از فعالسازی قرارداد، بازدید از مرکز به منظور تکمیل فرایند انعقاد قرارداد انجام می شود.

به گفته تاج بخش، متقاضیان می توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر و دریافت پاسخ هرگونه سوال با سامانه تلفنی ۱۶۶۶ تماس حاصل کنند و در شرایطی که مرکز فاقد قرارداد باشد و تمایل به نسخه نویسی داشته باشد، می تواند به محض ورود به سامانه و ثبت نام و دریافت نام کاربری و رمز عبور و بارگذاری مستندات لازم اجازه ورود به سامانه های نسخه نویسی الکترونیک را داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۱ ۲۱ تير ۱۴۰۲
افتابه لگن هفت دست شام و ناهار هیچی
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته
۲۰:۱۳ ۲۱ تير ۱۴۰۲
کدوم دارو را با بیمه می دهند ؟؟؟؟؟
آخرین اخبار