خالی ماندن یک واحد مسکونی هم به بازار ضربه می زند

سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه گفت: خالی ماندن یک واحد خالی که در سامانه املاک واسکان ثبت نشده و یا اجاره نرفته است هم می تواند به بازار مسکن ضربه وارد کند.

آقای ابوالفضل نوروزی گفت:برای اولین بار شناسایی سیستماتیک خانه‌های خالی انجام شد و این اقدام با  رویکرد تنظیم گری  توسط دولت بعد از ۵۰ سال اجرایی شد.

به گفته سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه وشهرسازی،  این مالیات درآمدی نیست و نقش تنظیم گری دارد و این طرح را دولت‌ها مطرح کرده اند که نقش جریمه‌ای برای افراد دارد و متقاضیانی که اقدام به ثبت واحد‌های مسکونی خود نکنند، مشمول جریمه می‌شوند.

او می‌گوید: تا به امروز ۵۷۰ هزار ملک شناسایی شده و به  متقاضیان زمان داده شده است که یا واحد خود را اجاره دهند و یا در سامانه املاک و اسکان ثبت کنند.  

نوروزی گفت:  در حال حاضر دانه درشت‌ها شناسایی و مالیات ستانی از آن‌ها انجام شده است و در ابتدا افرادی که ۱۰۰ خانه خالی، ۵۰ خانه خالی و افرادی که حتی یک خانه دارند هم در شرف شناسایی هستند.

سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه وشهرسازی گفت: باید تمامی این واحد‌ها به بازار مسکن عرضه شوند و حتی نباید یک خانه هم خالی بماند چراکه این واحد‌ها به بازار مسکن ضربه وارد می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار