تسهیلات ساخت مسکن همچنان در پیچ و خم های اداری است

کارشناس مسکن گفت: تسیهلات ساخت مسکن توسط بانک ها همچنان کم رنگ است و دولت باید توسط دستگاه های مسئول این موضوع را پیگیری کند.

آقای فرشید ایلاتی گفت: بانک ها همچنان در حوزه پرداخت تسهیلات ساخت مسکن مقاومت می کنند و آمارها حاکی از آن است که بانک های دولتی و خصوصی در حوزه پرداخت تسهیلات همکاری لازم را ندارند که این موضوع خود باعث شده رئیس جمهور در آخرین جلسه شورای عالی مسکن بازهم به بانک ها اخطارهای لازم را بدهند.

به گفته کارشناس مسکن، علاوه بر پیگیری رئیس جمهور باید قانون جهش تولید مسکن بانک های متخلف در این بخش جریمه شوند که متاسفانه سازمان امور مالیاتی و  بانک مرکزی در این بخش جریمه ای در نظر نگرفته اند.

او می گوید: مجموعه جرائم بانک ها طی دوسال گذشته برای پرداخت نکردن تسهیلات ساخت مسکن به ۱۶۰ هزار میلیارد تومان می رسد، اما اکنون بانک ها در این بخش همکاری لازم را نداشته اند و باید دولت از طریق سازمان امور مالیاتی کشور و بانک مرکزی برای پرداخت تسهیلات ساخت مسکن از ابزار جریمه استفاده کنند و مبلغ این جرائم به صندوق ملی مسکن واریز شود.

پرداخت تسهیلات ساخت مسکن یکی از مهم ترین برنامه های افزایش تولید و عرضه مسکن است که دولت باید برنامه ریزی لازم را برای افزایش میزان تسهیلات و همچنین همکاری بانک ها را در دستور کار خود قرار دهد چراکه در حال حاضر یکی از اصلی ترین اقداماتی که در این بخش باید حتما اجرایی شود پرداخت تسهیلات ساخت است چراکه این میزان تسیهلات در حوزه تورم مسکن اثر گذاری کمتری دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۵ ۱۹ تير ۱۴۰۲
ما بعد از کلی دوندگی و کارهای اداری و پولهایی که خرج کردیم برای نهضت ملی مسکن بلاخره ثبت نام کردیم برای مسکن ملی اما بخاطر پولی اولیه که باید پرداخت میکردیم نتونستیم پول پرداخت کنیم به همین خاطر اسممون خط خورد و گفتن انصراف دادین. هرجا رفتیم گفتن چون پول پرداخت نکردین این یعنی انصراف دادین. ای کاشک دولت این مسکن ملی ها را همش قسطی میکرد آخه ما با اجازه نشینی و یه حقوق بازنشستگی چجوری هر زمان گفتن فلان مبلغ بریزید و ما باید از کجا تهیه کنیم این مبلغها. واقعا جای تأسف داره با اون همه بدبختی که ما کشیدیم بعد اینقدر راحت بگن چون پول ندادین همه ی زحمتتون ول میشه و ما با سه تا بچه دوباره آواره و با این اجاره خونهای سرسام آور نمی‌دونیم چکار کنیم
آخرین اخبار