فرانسه از ترس شورش آتش‌بازی را محدود می‌کند

دولت فرانسه تاکید کرد آتش‌بازی روز استقلال این کشور باید محدود باشد.

فرانسه آتش بازی مجاز در تعطیلات آخر هفته ۱۴ جولای که مصادف با روز باستیل یا همان روز استقلال است را در بحبوحه ناآرامی‌ها به دلیل قتل یک نوجوان توسط پلیس در ماه گذشته و دستگیری وحشیانه آخر هفته که منجر به اتهامات جدید خشونت پلیس شد، ممنوع کرده است.

 براساس گزارش  گاردین، در فرمانی که روز یکشنبه منتشر شد، دولت «فروش، نگهداری، حمل و نقل و استفاده از اقلام آتش‌بازی» را تا بعد از ۱۵ جولای غیرقانونی اعلام کرد. این اقدام به منظور جلوگیری از خطر اخلال جدی در نظم عمومی در جشن‌های ۱۴ جولای اتخاذ شده است. گفته می‌شود دولت فرانسه از  بیم آنکه این روز جرقه‌ای برای خشونت دوباره باشد، این دستور را صادر کرده است.

 راکت‌های آتش‌بازی همراه با سنگ و بطری، در هفت روز ناآرامی‌های پس از تیراندازی مرگبار به ناهل ام، پسر ۱۷ ساله‌، به شدت علیه پلیس استفاده شد.

راکت‌های آتش‌بازی افقی که می‌توانند به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسند، به دلیل ارزان بودن و در دسترس بودن، به سلاح مورد علاقه معترضان تبدیل شده‌اند.

بیش از ۴هزار نفر از جمله ۱۱۶۰ کودک در شورش‌های اخیر در فرانسه دستگیر شدند. در جریان خشونت‌ها ۵۰۰۰ خودرو سوزانده، ۲۰۰۰ مغازه غارت و صدها ساختمان عمومی تخریب شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۶ ۱۹ تير ۱۴۰۲
فرانسه برای کنترل نوجوانان دوسال زندانی برای والدین گذاشته!!! خب پدر مادر زندان برن پس کی قراره بچه را جمع کنه؟؟ اگه قرار باشه بچه را هم با والد بگیرند خب از اول بچه را دستگیرکنند والد را برای چی میگیرند؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۲ ۱۹ تير ۱۴۰۲
وعده ما روز آتش بازی !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۴ ۱۹ تير ۱۴۰۲
امیدوارم مهاجرای ایرانی برنگردن ایران همونجا تو کشور آرزوهاشون بمونن نیان اینجا بگن چون ما کشور خارجی بودیم براشون امتیاز حساب شه بیان تو دانشگاه و کار جای کسای دیگه رو بگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۶ ۱۹ تير ۱۴۰۲
پلیس فرانسه با اینهمه کشتار و نقص عضو کردن مردم باز هم میترسد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۵ ۱۹ تير ۱۴۰۲
خدا زیادش کنه
آخرین اخبار