اختصاص بودجه مستقل به پارک های علم و فناوری سلامت

مشاور اجرایی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: برای نخستین بار ردیف بودجه مستقل به پارک های علم و فناوری سلامت اختصاص داده شد.

سعید مهرزادی مشاور اجرایی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، در روز نخست از نشست معاونین تحقیقات و فناوری دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور، گفت: در سال گذشته برای اولین بار و با هدف تحقق عدالت پژوهشی ردیف مستقل بودجه برای ۱۱ پارک علم و فناوری سلامت وزارت بهداشت در بخش تملک و عمرانی جذب شده است.

مشاور اجرایی معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت در نشست معاونین تحقیقات و فناوری دانشگاه‌های علوم پزشکی با بیان اینکه توجه به عدالت محوری و شفافیت سرلوحه اقدامات معاونت قرار دارد، گفت: بودجه مناسبی در اختیار معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت قرار داده شده که بر اساس برنامه‌های دانشگاه‌ها به آن‌ها تخصیص داده شده است. بخشی هم برای بودجه پژوهشگران یک درصد برتر دنیا در دانشگاه‌های علوم پزشکی اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینکه بیشتر دانشگاه‌های علوم پزشکی توانستند یک تا دو درصد ماده یک را که باید در اختیار تحقیق و پژوهش قرار بگیرد، کسب کنند، گفت: در برخی دانشگاه‌ها ۲ درصد از آن را دریافت کرده‌اند. برخی دانشگاه‌ها یک درصد گرفته‌اند.

مشاور اجرایی معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت با بیان اینکه بودجه هیچ مرکز تحقیقاتی حذف نشده است، اظهار داشت: گلایه‌هایی در مورد حذف بودجه مراکز تحقیقاتی به دست ما رسیده است این در حالی است که بودجه هیچ مرکزی حذف نشده، بلکه بودجه مراکزی که مستقیم از سازمان برنامه بودجه می‌گرفتند، ادغام شده و به معاونان تحقیقات و فناوری سپرده شده است.

برچسب ها: فناوری سلامت ، پژوهش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.