دمای هوای زنجان تا هفت درجه افزایش می‌یابد

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: دمای هوای استان طی امروز جمعه و فردا هفت درجه افزایش می‌یابد بطوری که هوای گرم در مناطق مختلف مستقر خواهد شد.

الهام نجفی کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان با بیان اینکه دمای هوای فعلی شهر زنجان ۲۷ درجه بالای است، گفت: این میزان نسبت به روز گذشته در همین ساعت سه درجه افزایش نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: طبق پیش بینی‌ها دمای شهر زنجان امروز به ۳۳ درجه بالای صفر می‌رسد و این روند افزایشی بوده و فردا به ۳۷ درجه خواهد رسید.

این کارشناس ادامه داد: روند افزایشی دمای هوای این استان از ظهر امروز/جمعه/ آغاز می‌شود و این وضعیت تا روز /سه شنبه/ تداوم دارد.

وی با بیان اینکه وضعیت جوی امروز این استان صاف تا قسمتی ابری خواهد بود، اظهار داشت: در زمان حاضر وزش باد مناطق مختلف استان را فرا گرفته است که این روند در بعدازظهر شدت بیشتری خواهد یافت.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان ادامه داد: سرعت وزش باد در این استان طی امروز به ۵۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید و این وضعیت نیز با شدت کمتری تا روز یکشنبه ادامه دارد.

وی اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته سجاس با ۱۳ درجه و گیلوان طارم با ۳۶ درجه بالای صفر به تریتب خنک‌ترین و گرمترین ایستگاه‌های هواشناسی استان بودند.

به گفته نجفی دمای کمینه و بیشینه شهر زنجان در مدت یاد شده بین ۱۶ و ۲۹ درجه بالای صفر بوده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

برچسب ها: هواشناسی ، دمای هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.