خدمات پزشکی در مراکز درمانی به مددجویان رایگان صورت می‌پذیرد

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد از ارائه خدمات درمانی رایگان در مراکز دولتی با استفاده از نظام ارجاع به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد خبر داد.

صیادی معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد در دیدار با مراکز نیکوکاری تخصصی درمانی بیان کرد: در حال حاضر تعداد ۱۷۸ مرکز نیکوکاری در سطح استان مشغول فعالیت هستند که از بین این مراکز ۵۰ مرکز در زمینه‌های تخصصی فعالیت دارندکه ۴ مرکز به صورت تخصصی در بحث درمانی و پزشکی به خانواده‌های تحت حمایت خدمات ارائه می‌نمایند.

ایشان در ادامه افزود: سهم خیرین در ارائه این خدمات بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

وی ادامه داد: بحث پیشگیری در دستور کار امداد قرار دارد، چون معتقدیم و اثبات شده است که هزینه‌های پیشگیری بسیار پایین‌تر از هزینه‌های درمان می‌باشد.

ایشان تصریح کرد: در همین راستا طرح پیگیری سوء تغذیه مادران باردار و شیرده در دستور کار کمیته امداد می‌باشد که این مادران از ۴ ماهگی دوران بارداری تا ۶ ماه پس از تولد مورد حمایت قرار می‌گیرند.

صیادی اظهار داشت: تاکنون تعداد ۴۵۰ مادر باردار و شیرده دارای سوء تغذیه شناسایی شده اند که برنامه‌های حمایتی برای آنان اجرا خواهد شد.

معاون حمایت و سلامت خانواده تصریح کرد: یکی دیگر از فعالیت‌های حمایتی کمیته امداد خطرسنجی از سالمندان و زنان سرپرست خانوار می‌باشد که سالانه و به صورت دوره‌ای آزمایشات پزشکی برای آنان انجام خواهد گرفت.

صیادی بیان نمود: با ایجاد مراکز نیکوکاری تخصصی در زمینه درمانی می‌توانیم به افرادی که نیازمند هستند و شرایط تحت حمایت قرار گرفتن کمیته امداد را ندارند و یا این نهاد برای ارائه خدمات به آنان دچار محدودیت می‌باشد خدمات درمانی ارائه نماییم.

این مقام مسئول در کمیته امداد عنوان کرد: خدمات کمیته امداد در بحث حمایتی مربوط به سه دهک اول جامعه می‌باشد و افراد نیازمند می‌توانند با مراجعه سامانه سها درخواست‌های خود را ثبت نمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.