موحد:

عملکرد فارس در شاخص‌های چهارده گانه تحول قوه قضاییه قابل تقدیر است

دبیر شورای معاونان قوه قضاییه در پایان فعالیت سه روزه هیات بازرسی ویژه قوه قضاییه گفت: دادگستری فارس عملکرد قابل تقدیری در شاخص‌های چهارده‌گانه برنامه‌های تحولی قوه قضاییه دارد.

یدالله موحد در پایان فعالیت سه روزه هیات بازرسی ویژه قوه قضاییه در فارس، گفت: روند رو به رشد اجرای برنامه‌های سند تحول قضایی و دیگر شاخص‌های تعریف شده در ارزیابی‌ها زمینه معرفی حجت الاسلام و المسلمین کاظم موسوی رییس کل دادگستری فارس را به عنوان مدیر برتر ملی قوه قضاییه را فراهم کرد.

او با تاکید بر ادامه و استمرار سیاست‌های اجرایی رییس کل دادگستری در مجموعه قضایی فارس به عنوان یکی از استان‌های مهم و استراتژیک کشور، اظهار کرد: نتایج حضور بازرسان عالی قوه قضاییه با محوریت سازمان‌های وابسته و دادگستری کل این استان بررسی و رضایت‌مندی کاملی از عملکرد آن‌ها مرتبط با برنامه‌های تحولی قوه قضاییه احراز شد.

مدیرکل امور استان‌ها و سازمان‌های تابعه در معاونت اول قوه قضاییه اضافه کرد: در بازدید سه روزه هیات بازرسی اعزامی از حوزه معاونت راهبردی قوه قضاییه از حوزه‌های قضایی و مجموعه صف و ستاد دادگستری فارس، کمبود‌ها و نیازمندی‌های این استان بررسی شد تا روند مثبت عملکردی مجموعه قضایی فارس تقویت شود.

او با اشاره به هوشمند سازی و توسعه دادرسی الکترونیک به عنوان یکی از محور‌های تحولی قوه قضاییه گفت: حذف پرونده‌های فیزیکی یکی از شاخص‌های این حوزه است که فارس در این شاخص به عنوان استان برتر در کشور معرفی شد.

مدیرکل امور استان‌ها در معاونت اول قوه قضاییه ادامه داد: صلح و سازش و فصل خصومت، کنترل و کاهش وقوع جرائم، اقدمات ویژه انجام شده در حوزه پیگیری حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم از دیگر شاخص‌های ارزیابی شده بود.

او گفت: اقدامات فارس در هر یک از این حوزه‌ها دارای ابتکارات و نوآوری‌های بوده که می‌تواند به عنوان طرح‌های ملی در همه استان‌ها مورد بهره برداری قرار گیرد.

موحد با اشاره به بهبود وضعیت کمی پرونده‌ها در سال‌های اخیر و اتقان آراء قضایی در این استان، گفت: یکی از محور‌هایی که با حمایت رییس کل دادگستری و قضات استان فارس به بهترین شکل انجام شده ارتقای وضعیت زندان‌ها و استفاده ثمربخش از آرای جایگزین حبس ونظارت‌های تحت سامانه محکومان از طریق پابند الکترونیکی است.

او، کارنامه چند سال اخیر دادگستری فارس در برخورد با فساد را درخشان خواند و ادامه داد: مبارزه قاطع و بی‌اغماض با فساد بسیاری از شاخص‌های اصلی در بهبود عملکرد سازمانی را تحت تأثیر قرار می‌دهند که در این حوزه نیز عملکرد مناسب دادگستری فارس احراز شد.

موحد شاخص مردمی سازی و جلب رضایتمندی مردم را از دیگر شااخص‌های تحولی ارزیابی شده عنوان و اظهار کرد: حضور مستمر رییس کل دادگستری و اعضای شورای قضایی استان فارس در ملاقات‌های مردمی و پیگیری درخواست‌های عمومی ستودنی است و منجر به رضایتمندی عمومی می‌شود.

دبیر شورای معاونان قوه قضاییه اعلام کرد: سفر این هیات بازرسی به استان فارس مقدمه سفر آینده رییس قوه قضاییه به این استان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار