جزییات برنامه‌های مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر در قلب پایتخت

همزمان با عید غدیر و آغاز مهمانی ۱۰ کیلومتری، شهرداری منطقه۶ در خیابان انقلاب و آزادی تهران میزبان شهروندان است.

«عید قربان» تا «عید غدیر» برای مسلمانان به ویژه شیعیان، آن‌چنان دلچسب و سرورآفرین است که شاید نیاز به فضاسازی و برنامه‌ریزی عمومی نداشته باشد. بازه پربرکت و توام با جشن و نشاطی که به «دهه امامت و ولایت» شهرت یافته و تقریباً فرد فرد جامعه اسلامی برای هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن ویژه برنامه‌های آن می‌کوشند. از عرض تبریک و شادباش و توزیع نقل و شیرینی گرفته تا دید و بازدید و مراجعه به منازل بزرگان اقوام، جملگی نوید فرارسیدن عید بزرگ غدیر را می‌دهند؛ هرچند نباید تلاش برای دریافت عیدی از سادات را از قلم انداخت.

شاخص‌ترین برنامه تدارک دیده شده برای پایتخت‌نشینان در روز عید سعید غدیر خم، «مهمونی ۱۰ کیلومتری» است؛ جایی حد فاصل میدان امام حسین (ع) تا میدان آزادی که در روز جمعه ۱۶ تیرماه از ساعت ۱۸ تا ۲۲ به کانون برنامه‌های عیدانه و بزرگترین اجتماع و جشن مردمی شهر تبدیل خواهد شد.

در این میان شهرداری منطقه۶ تهران نیز میزبان شهروندان تهرانی از مسیر دروازه دولت تا چهارراه نواب می‌باشد.

رضا محمدی شهردار این منطقه در این باره می‌گوید: با توجه به اینکه بخش اعظم مسیر مراسم عید غدیر در محدوده این منطقه واقع شده است، اقدامات ویژه‌ای از سوی شهرداری این منطقه صورت گرفته که اهم این اقدامات را می‌توان به زیباسازی محور، فضاسازی محیطی، رنگ آمیزی، شستشو و پاکسازی نما‌ها و کلیه جداول و المان‌های شهری در معابر منتهی به خیابان انقلاب، میدان فردوسی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران، چهارراه حضرت  ولیعصر (عج)، اشاره کرد.

به گفته محمدی از دیگر برنامه‌های مراسم بزرگ ده کیلومتری غدیر حضور کلیه نیرو‌های خدمات شهری و پیمانکاران از ساعات اولیه صبح، حضور عوامل فوریت‌های ۱۳۷ به همراه خودرو و تجهیزات کامل در میدان فردوسی و انقلاب، استقرار ۶۰۰ نفر نیروی کارگری در روز مراسم مطابق پهنه بندی، استقرار جرثقیل خاور و بالابر ستاد اجرایی در محل‌های از پیش تعیین شده، استقرار ۱۵۰ نفر نیروی کارگری فضای سبز، ۶٠ دستگاه خودرو بازیافت و ۱۰۰ نیروی انسانی مطابق پهنه اعلامی قبل از شروع مراسم و شرکت شهربان با تعداد ۸۵ دستگاه خودرو، ۵۰ دستگاه موتور سیکلت و استقرار ۳۵۰نفر نیروی انسانی در مسیر مراسم و نقاط حساس است.

محمدی با اشاره به پاکسازی و شستشوی ایستگاه‌های اتوبوس درمسیر راهپیمایی، تصریح کرد: رنگ آمیزی جداول، مخازن و زیر مخزنی، شستشو و پاکسازی پل‌های عابر پیاده از جمله اقداماتی است که در روز‌های گذشته انجام شده است و تا روز پنجشنبه نیز ادامه خواهد داشت.

شهردار منطقه ۶ ادامه داد: برپایی استیج، سرود، تواشیح، شعرخوانی و مولودی خوانی، نمایش عروسکی، تجلیل سادات، موکب پذیرایی به همت گروه‌های مردمی با پیش بینی ۲۵ هزار پذیرایی، موکب فرهنگی با ارائه خدمات ارائه محصولات فرهنگی، عفاف و حجاب، کودک و سرگرمی، خدمات سلامت محور و برگزاری نماز جماعت از اقدامات معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری این منطقه می‌باشد.

همچنین جمع آوری نرده‌های ترافیکی خط ویژه جهت تردد آسان و ایمن شهروندان با هماهنگی شهرداری نواحی ۱و۲، آرام سازی و ایمن سازی ورودی‌های مترو، انسداد معابر منتهی خیابان انقلاب و آزادی و تعیین و اطلاع رسانی مسیر‌های جایگزین به شهروندان، اطلاع رسانی به شهروندان جهت استفاده از ظرفیت پارکینگ‌های عمومی، ایمن سازی و آرام سازی ترافیکی در محدوده برگزاری مراسم از دیگر فعالیت‌های معاونت حمل و نقل و ترافیک در برگزاری هر چه با شکوهتر این مراسم می‌باشد.

محمدی در پایان اظهار امیدواری کرد که با همدلی و بسیج ظرفیت‌های شهرداری تهران و بهره‌گیری از تجربیات سال‌های گذشته در این خصوص و همچنین توانمندی بخش‌های مختلف، روز باشکوه و با عظمت را شاهد باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۲:۴۱ ۱۵ تير ۱۴۰۲
واقعا قبول باشه
ولی ای کاش یکبار شده اونم امسال، ببینیم نود درصد مسولین بلند پایه مملکتی بدون تشریفات و ساز و دهل و خبر گزاریها،بیان و کمک کنند.ببینیم مسولی یک وانت عروسک و کیف و دفتر کمک کرده.یکیشون پول نقد بدن.هرکدوم یجور کمک کنن.ملت که تابوده هوای هموطنشو داشته حتی کسایی که دولت دست رد به سینشون زده رو مردم برای تهیه مسکن و جهیزیه ساپرت کردن.ولی ندیدم مسولی بجای اینکه از ملت کمک بخواد ببینیم خودش هم کمک میکنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۵ ۱۴ تير ۱۴۰۲
سلام.
این همه عید داریم .
عید مسلمانان در طول سال .
هر عیدی که می خواهیم برگزار کنیم.
در جاهایی که شلوغ است وتردد زیاد به چشم می خورد برگذار کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ramin
۱۶:۴۱ ۱۴ تير ۱۴۰۲
به جای این کارها مثل خود امام علی علیه سلام باشید. هزینه ای که برای این جشن میکنید رو به نیازمندا بدید.
Iran (Islamic Republic of)
عصر بیداری
۱۷:۵۴ ۱۴ تير ۱۴۰۲
آقای محترم هزینه برای نیازمندان یک موضوع جداست هزینه برای این جشن‌ها هم جداست هزینه نکردیم که الان هرچی وهابی است دارن تو سر ماها میزنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۱ ۱۴ تير ۱۴۰۲
متن رو بخونين زده كمك هاي مردمي
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۱ ۱۴ تير ۱۴۰۲
عزیزم هزینه بخش زیادیش با خود مردم و خیرین و همچنین این جشن فقط برای ثروتمندان نیست که برای عموم مردم. انشاالله به حق این عید بزرگ مسئولان مشکلات و هم حل کنند خوبه ولی عید غدیر هویت دینی ماست نباید فراموش بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۱ ۱۴ تير ۱۴۰۲
یا امیرالمومنین حضرت علی ابن ابی طالب (ع)
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۴:۵۷ ۱۴ تير ۱۴۰۲
لطفاً روش اهدا مالی به جشن بفرمایید
من ۲ روز پیامک فرستادم ولی لینک برام نیومده تا مبلغ پرداخت کنم

نظر کردم مشکلم حل شد حالا نمیدونم مبلغ چجوری برسونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۴ ۱۴ تير ۱۴۰۲
من الان فرستادم فورا لینک وشماره کارت برام اومد مطمئنی شماره پیامک را درست میدی شایدبجای سه هزار سی هزار زدی (عدد دو را بفرست به سه هزار دویست و دوازده)
التماس دعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۱۴ تير ۱۴۰۲
کاش بخشی از هزینه این مهمانی صرف ترمیم حقوق کارکنان آموزش فنی وحرفه ای در سطح کشور میشد بدجور شرمنده اهل وعیال هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۱۴ تير ۱۴۰۲
قبول باشه ولی بفکر مردم هم باشید مدتهاست گوشت نخوردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۳ ۱۴ تير ۱۴۰۲
عید قربان به شما ندادن؟؟اگه اینقدر نداری با موسسه خیریه حضرت خدیجه برنامه سمت خدا تماس بگیر هرماه قربانی میدن
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۳:۰۰ ۱۴ تير ۱۴۰۲
ما تو فقر بدبختی داریم دستو پا میزنیم که فقط نمیریم بعد شماها بفکر جشن و مهمونی 10 کیلیومتری هستید؟؟؟؟
امان از انسان های ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۱۴ تير ۱۴۰۲
این جشن با کمک های مردمی برپا شده از جیب شما دزدی که نشده
اتفاقا وقتی داریم تو فقر و بدبختی و ناراحتی دست و پا میزنیم نیاز به شادی داریم اونم بیشتر از همیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۱۴ تير ۱۴۰۲
کمکهای مردمی ؟مردم برای خوردن هیچی ندارند
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۵:۳۶ ۱۴ تير ۱۴۰۲
زجه و ناله امثال شماها فقط زمان اعیاد مسلموناست وگرنه با بریز و بپاش مشکلی ندارید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۰ ۱۴ تير ۱۴۰۲
اونوقت که جشن هالوینه همش غر میزنید چرا تو ایران نیست کمپ اربعینه غر میزنید از مردم خودمون پذیرایی کنند بعضیا که حسرت مردن توی جشن هالوین را داشتند و میگفتندخوش به حالشون اینا ازخوشی مردند!!فازتون چیه؟؟
Iran (Islamic Republic of)
حرفهای پنهان
۱۷:۵۲ ۱۴ تير ۱۴۰۲
شماها چرا هروقت نامی از اهلبیت تواین کشور برده میشه فورا پای فقر بدبختی مردم به وسط میکشید اصلا به شماها چه ربطی داره که دارید کارشناسی میکنید
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۹:۱۶ ۱۴ تير ۱۴۰۲
پوزش اشتباه مثبت زدم
Iran (Islamic Republic of)
زارعی
۱۲:۴۷ ۱۴ تير ۱۴۰۲
فدای مولا امیرالمومنین این جشن بزرگ مبارک
Iran (Islamic Republic of)
حسن زارعی
۱۷:۴۷ ۱۴ تير ۱۴۰۲
دوستانیکه فاز منفی دادن امیدوارم مورد عنایت مولا قرار بگیرن ، علی یعنی دنیا و آخرت ، آرامش علی یعنی عشق و..... جانهای فدای امیر المومنین علی علیه السلام
Iran (Islamic Republic of)
آشتیانی
۱۲:۴۱ ۱۴ تير ۱۴۰۲
کاش زمان جشن رو بیشتر کنن...
از ۱۸ تا ۲۲ کمه.
آخرین اخبار