گذر از تنش آبی با اجرای جهاد آبرسانی روستایی

معاون محرومیت‌زدایی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در جنوب شرق کشور از آبرسانی به یک‌هزار و ۷۵۱ روستا ‏در قالب قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) خبر داد.

علی اکبر جعفری معاون محرومیت‌زدایی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در جنوب شرق کشور  گفت: در قالب این قرارگاه آبرسانی به روستا‌ها با اجرای بزرگ‌ترین پروژه آبرسانی در تاریخ سیستان و بلوچستان با همکاری ‏استانداری و آبفای استان در دستور کار قرار دارد که در این طرح ۵۵۳ هزار نفر ‏از آب سالم بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: حدود سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر خط انتقال و توزیع شبکه به همت سپاه پاسداران در دستور کار قرار دارد.

وی بیان کرد: از مجموع روستا‌های اجرای طرح ۹۴۵ روستا در منطقه سیستان واقع شده، هم اینک ۹ کارگاه در این منطقه در بحث جهاد آبرسانی فعال هست که در سال گذشته کار شبکه توزیع و انتقال ۳۸ روستا به اتمام رسیده است.

این مقام مسوول تصریح کرد: کار شبکه توزیع و انتقال برای ۹ روستای دیگر نیز در دستور کار است که تا ۲ ماه آینده انجام می‌شود.

وی گفت: حدود ۱۴۹ کیلومتر به صورت کامل در منطقه سیستان در این راستا کار شبکه توزیع و انتقال آن با رقمی بیش از ۳۶۵ میلیارد تومان انجام می‌شود.

معاون محرومیت‌زدایی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در جنوب شرق کشور ادامه داد: در کنار این شبکه توزیع، ۲ خط انتقال ضروری آب هم در دستور کار قرار دارد که خط انتقال ۱۴۰۰ چاه نیمه شماره سه به تصفیه‌خانه شهرستان زهک که ۴.۵ کیلومتر آن به صورت کامل تمام شده و دیگری خط ۷۰۰ تصفیه‌خانه به مخزن روستای ژاله‌ای به طول ۲۱ کیلومتر است که در دستور کار است.

وی اظهارکرد: این اقدام به عنوان اجرای بزرگترین پروژه تاریخ سیستان و بلوچستان و بزرگترین پروژه کشور در این استان تحت عنوان "جهاد آبرسانی" به شمار می‌رود که در آن روستا‌هایی تحت پوشش قرار می‌گیرند که با تنش آبی مواجه بوده و اصلاً آب ندارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار