مهلت ارسال آثار جشنواره بهیندخت مشخص شد

مشاوره امور زنان وزارت آموزش و پرورش گفت: جشنواره بهیندخت همزمان با ولادت حضرت معصومه(س) با موضوع سبک زندگی دختران آغاز به کار کرد.

رابعه امامی رضوی، مشاور امور زنان وزارت آموزش و پرورش گفت : وزارت آموزش و پرورش مهم‌ترین نهاد آموزش و تربیت است. 

وی افزود: جشنواره بهیندخت در قم همزمان با تولد حضرت معصومه در چهار مقطع ابتدایی، متوسطه اول، متوسطه دوم و دختران دانشجوی دانشگاه فرهنگیان آغاز به کار کرد.

وی افزود: در این جشنواره دانش آموزان مقطع ابتدایی می‌توانند در دو بخش نقاشی با موضوع آزاد و خطاطی با موضوع حکایتی از باب ششم گلستان سعدی آثار خود را ارسال کنند.

وی افزود: در مقطع متوسطه اول برای هویت بخشی دختران دانش آموزان می‌توانند آثار خود را در قالب پادکست (با موضوع به دختر ایرانی بودن افتخار می‌کنم)، عکس نوشته، دلنوشته (با موضوع نامه به دختر یک شهید و نامه به حضرت معصومه) ارسال کنند.

او ادامه داد: در مقطع متوسطه دوم در زمینه کار آفرینی برای دختران اقداماتی را انجام دادیم و دختران توانستندکالاهای خود را تولید و به بازار عرضه کنند.

او ادامه داد: علاقمندان در برنامه شاد می‌توانند آثار خود از جمله خطاطی و نقاشی را به کانال رفیق راه بفرستند.  اختتامیه این جشنواره ۱۳ آبان است. مرکز حوزه زنان ستاد برگزاری اصلی این جشنواره است. دانش آموزان تا ۳۱ مرداد این جشنواره مهلت دارند تا آثار خود را در کانال مذکور ارسال کنند.

وی افزود: این جشنواره علاوه بر کشوری، در سطح بین الملل نیز برگزار می‌شود به طوری که دانش آموزان ایرانی مقیم خارج می‌توانند آثار خود را ارسال کنند.

او ادامه داد: این جشنواره برای دومین سال متوالی برگزار شده است. البته در سال گذشته عنوان این جشنواره دختران قوی بود.در سطح کشور حدود ۹ هزار نفر در این جشنواره شرکت کردند ما پیش بینی میکنیم امسال دختران بیشتر در این جشنواره شرکت کنند.

براساس گزارش‌ها، تا کنون حدود ٢ هزار و ۵٠٠ نفر در این جشنواره افراد آثار خود را با شاخص‌های عمومی (ابتکار و خلاقیت، مفهوم رسانی، ظرفیت دخترانه، توجه به منطقه‌های کم برخوردار) و اختصاصی ارسال می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار