معلم باید به مربی تبدیل شود

رئیس سازمان نوسازی مدارس گفت: برای ارتباط بهتر دانش‌آموزان با معلمان باید معلم به مربی تبدیل شود.

خان محمدی رئیس نوسازی مدارس گفت: عدالت آموزشی یکی از حلقه‌های گمشده وزارت آموزش و پرورش است. وزارت آموزش و پرورش با ۱۵میلیون دانش آموز برخورد دارد.

او افزود: تشکیل قرارگاه در برنامه‌های سرپرست وزارت آموزش وپرورش است. در هر کاری می‌توان جریان‌های مردمی را شکل داد. آموزش وپرورش دارای کمبود نیرو انسانی است. 

وی افزود: معلم در سند تحول بنیادین باید به مربی تبدیل می‌شد.

خان محمدی گفت: مقطع ابتدایی از همه مقاطع مهم‌تر و حساس‌تر است که مهم‌ترین جنبه عاطفی را دارد و معلم‌ها با سواد عاطفی بالا باید در مدارس حضور پیدا کنند، برمبنای باور دینی اگر این اتفاق بیفتد می‌توانیم همه‌ی کار‌ها را بر آن سوار کنیم.

خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور، گفت:  امروزه زنان باید مطالبه‌گر باشند و بسیاری از تهاجمات را اصلاح کنند. در شرایط فعلی که جنگ رسانه‌ای و روانی شده خانم‌ها باید برعکس زمان دفاع مقدس، جهادگران صف اول باشند. زیرا امروزه خانواده در تیررس و هدف دشمنان قرار دارد و باید آقایان حامی خانم‌ها باشند و تجهیزات را به آن‌ها برسانند.

وی گفت: مدارس باید بخش‌های مختلف همچون مشاوره، ورزش و... را ایجاد کنند تا خانواده‌ها با خیال راحت دختران خود را به مدارس بفرستند. برای توسعه مدارس وزارتخانه‌های مختلف باید به آموزش و پرورش کمک کنند.

او ادامه داد: سال گذشته مسابقه ایده دختران جوان را برگزار کردیم که برخی از دختران در این مسابقه پیروز شدند.

وی افزود: این هفته به مناسبت روز دختر جشنواره زن و خانواده را برای توليد هنرهاى مختلف و توليدات بانوان در عرصه‌های هنرى مختلف به صورت فيلم هاى كوتاه و تئاتر برگزار کردیم.

او ادامه داد: در خصوص روز دختر،  برنامه هويت دختران را داريم كه با کمک مربيان و مسئولان در مدارس اجرا مى شود.

خزعلی گفت: یکی از نگرانی‌های امروزه روند پیری و کاهش جمعیت است در همین باره باید ایده‌هایی را برای رفع این مشکل دهیم. همچنین ما باید برای رفع این مشکل نگرش افراد را تغییر داده و آن‌ها را به سمت کارهای فرهنگی سوق دهیم.

برچسب ها: مدارس ، نوسازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار