۲۲۰ میلیارد تومان ازمطالبات مراکز درمانی در قزوین پرداخت شد

مدیر درمان تامین اجتماعی استان قزوین گفت: ۲۲۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز درمانی بخش خصوصی طرف قرارداد و صورت حساب داروخانه‌ها و مراکز دانشگاهی در استان پرداخت شد.

 نمایندگان تشکل‌های کارگری در نشست با مجمع نمایندگان استان قزوین  مشکلات خود را در خصوص بیمه کارگران ساختمانی، امنیت شغلی، افزایش سن بازنشستگی کارگران، کاهش سهم بیمه کارفرمایی و  دولت و فشار به کارگران، بی توجهی به بیمه رانندگان، مطرح کردند.

در این نشست محسن شمس الدینی مدیر درمان تامین اجتماعی استان قزوین گفت: سازمان تامین اجتماعی خوشبختانه با پرداخت ۱۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بدهی خود به وزارت بهداشت و مراکز درمانی تا پایان اردیبهشت ماه را تسویه کرد.
وی بیان کرد: پرداخت بدهی در قزوین به مراکز خصوصی طرف قرارداد به مبلغ ۵۲ میلیارد تومان برای مراکز درمانی بخش خصوصی طرف قرارداد تسویه شده و صورت حساب داروخانه‌های خصوصی، دانشگاهی و نهاد‌های غیر دولتی با پرداخت ۱۷۰ میلیارد تومان تسویه شده است.

شمس الدینی تصریح کرد: در این مرحله ۲۲۰ میلیارد تومان به مراکز طرف قرارداد پرداخت شده و مابقی بدهی‌ها در هفته‌های آینده با اختصاص نقدینگی از سوی ستاد مرکزی انجام خواهد شد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان قزوین یادآورشد:در خصوص بخش بستری و بیمارستان‌های دانشگاهی نیز هفته‌های آینده مطالبات همه مطب‌های خصوصی پزشکان و دندانپزشکان طرفقرارداد تا پایان سال ۱۴۰۱ را پرداخت خواهیم کرد.

شمس الدینی در پاسخ به انتقاد نمایندگان تشکل‌های کارگری مبنی بر دریافت مبالغ اضافی به صورت زیرمیزی از سوی برخی پزشکان اظهارداشت: در مراکز درمانی تامین اجتماعی با چنین موضوعی روبرو نیستیم، اما اگر مصداقی باشد با قاطعیت با آن برخورد خواهیم کرد.

این مدیر گفت: برای تامین نیاز‌های درمانی شهرستان تاکستان امسال ۴۰ میلیارد تومان برای اجرای یک طرح چهارگانه اختصاص خواهیم داد.

وی از خرید دارو هم خبرداد و یادآورشد: امسال ۲۶ میلیارد تومان دارو خریداری شده تا نیاز‌های درمانی تامین شود.

شمس الدینی در ادامه افزود: بیمارستان‌های بخش خصوصی موظفند بیمه شدگان تامین اجتماعی را پذیر ش کنند و موضوع عدم پذیرش را پیگیر خواهیم کرد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.