«سهم» محرومیت زدا؛ نشستی برای خیز جهادی جدید

نشست محرومیت زدایی روز شنبه در وزارت کشور به ریاست علی آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و جانشین وزیر کشور در طرح محرومیت زدایی و توانمندسازی اجتماعی ۲۰۲۰ محله برگزار شد.

نشست محرومیت زدایی روز شنبه در وزارت کشور به ریاست علی آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و جانشین وزیر کشور در طرح محرومیت زدایی و توانمندسازی اجتماعی ۲۰۲۰ محله برگزار شد.

آقامحمدی با تشریح برخی فرصت‌های اقتصادی و ظرفیت‌های کمتر شناخته شده روستایی ایران گفت: باید ظرفیت روستا‌ها را به درستی شناسایی کرد.

وی افزود: باید فعالیت‌های اقتصادی (به صرفه) را در روستا‌ها شناسایی کرد و لازم است دستگاه‌های دست اندرکار در این زمینه مسائل را در نشست‌های مشترک برای هم افزایی بیشتر و اقدامات ضروری، مطرح کنند.

جانشین وزیر کشور در طرح محرومیت زدایی و توانمندسازی اجتماعی ادامه داد: حلقه مفقوده اصلی در توسعه روستایی و محرومیت زدایی، حلقه فکری برای شناسایی دقیق ظرفیت‌های روستایی و فرصت‌های توسعه آن است؛ بسیاری از قابلیت‌های روستا‌ها هنوز به کار گرفته نشده است.

در این نشست، طرح محرومیت زدایی با عنوان ستاد همیاری مردم (سهم) با تاکید بر پایش اطلاعات روستایی، هدف گذاری روستاها، استفاده از گروه‌های جهادی نزدیک به روستا‌های هدف و پرسشگری با مراجعه به افراد روستا‌ها ارائه شد به گونه‌ای که این اطلاعات به درک اولویت‌ها و نیازمندی‌ها و تمرکز موثرتر بر مشکلات مردم روستا منجر شود.

توسعه گردشگری روستایی، ایجاد دهکده‌های صنعتی، تاسیس مجتمع‌های زنجیره‌ای برای رفع مایحتاج روستا‌ها با تکیه کمتر به فروشگاه‌های شهری، عرضه خدمات اداری، خدمات راهداری، خدمات دولتی، احداث پارک ها، ایجاد نظام کشاورزی با محوریت اقدامات دانش بنیان، فروش محصولات روستایی، تقویت کسب و کار‌های خرد در روستاها، تولید انرژی پاک و تامین مسکن روستایی مناسب با زیست بوم خاص روستا‌های هدف، از اهداف اجرایی طرح محرومیت زدایی ستاد همیاری مردمی است.

این طرح با تاکید بر جریان‌های حلقه‌های میانی (جایی که دستگاه‌های دست اندرکار محرومیت زدایی در روستا‌ها را به هم متصل می‌کند) قرار است یک خیز جدید جهادی برای محرومیت زدایی و توسعه روستایی مبتنی بر پایش اطلاعات دقیق باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار