تحویل سومین دستگاه کشت مستقیم کشاورزی در آزادشهر

مدیر جهادکشاورزی آزادشهر گفت: سومین دستگاه کشت مستقیم در سال جاری تحویل متقاضی شد.

ممشلی گفت: سه دستگاه کشت مستقیم، از محل اعتبارات طرح جهش تولید در دیمزار‌ها و با همکاری سازمان جهادکشاورزی استان، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و بانک ملی به متقاضیان واگذار شده است.

او اضافه کرد: صد میلیون تومان از قیمت دستگاه با نرخ سود ۴ درصد و مابقی سهم متقاضی بوده است.

مدیر جهادکشاورزی آزادشهر با اشاره به اهمیت کشت مستقیم و بدون خاکورزی بر حفظ مواد آلی خاک، حفظ رطوبت و کاهش هزینه‌ها، گفت:  در این راستا، خرید دستگاه‌های کشاورزی حفاظتی به‌ ویژه دستگاه‌های کشت مستقیم و ساقه‌ خردکن همواره از حمایت‌های خرید شامل اعطای تسهیلات با نرخ پایین یا پرداخت بخشی از مبلغ دستگاه به صورت بلاعوض برخوردار بوده است و این حمایت‌ها برای توسعه‌ این روش کشت ادامه خواهد داشت.

ممشلی ادامه داد: امسال، علاوه بر دستگاه‌های کشت مستقیم، دستگاه‌های سمپاش، زیرشکن و خرید قطعات برای بازسازی کمباین‌های فرسوده، مشمول حمایت تسهیلاتی کم‌بهره بوده است.

او گفت: در این راستا، در سال گذشته و ابتدای سال جاری، ٣١ فقره پرونده با مبلغ تسهیلات نزدیک به ٢/۵ میلیارد تومان برای خرید ادوات مذکور به بانک ملی شهرستان معرفی شد و از این تعداد، ١٢ دستگاه با مبلغ تسهیلات یک میلیارد تومان تاکنون جذب و مابقی نیز در حال انجام امورات بانکی برای جذب تسهیلات هستند.

ممشلی از متقاضیان تسهیلات خرید ادوات درخواست کرد: با توجه به نزدیک بودن اعطای تسهیلات بانک کشاورزی، از هفته آینده به واحد مکانیزاسیون مدیریت مراجعه کنند.

او گفت:متقاضیان تسهیلات کشت مستقیم و سایر ادوات کشاورزی حفاظتی، برای بهره‌مندی از تسهیلات یارانه‌ای مراجعه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.