هوادار ترامپ با سلاح گرم در نزدیکی منزل اوباما دستگیر شد

یکی از طرفداران ترامپ که در جریان حمله به کنگره نیز حضور داشته نزدیک خانه باراک اوباما، رئیس جمهور اسبق آمریکا به ظن تلاش برای حمله دستگیر شد.

یکی از هواداران ترامپ در حالی که سلاح گرم و موادی برای ساخت اقلام انفجاری به همراه داشت، در نزدیکی خانه باراک اوباما، رئیس جمهور اسبق و دموکرات آمریکا بازداشت شد.

به گزارش آسوشیتدپرس، شخص مذکور که «تیلور تارانتو» نام دارد و ۳۷ ساله است در حالی دستگیر شد که سلاح گرم و موادی برای ساخت کوکتل مولوتوف به همراه داشت. او در یک لایو اینترنتی نیز گفته بود که مواد منفجره همراه خود دارد.

پیش از این به دلیل حوادث مرتبط با حمله به کنگره در سال ۲۰۲۱، برای تارانتو حکم بازداشت صادر شده بود. پرونده او مربوط به خودکشی یک افسر سابق پلیس است که در روز‌های پس از حمله ۶ ژانویه به کنگره درگذشت. تارانتو اعتراف کرده که در زمان حمله داخل کنگره بوده، اما انجام هر تخلف دیگری را رد کرده است. با این حال، در دادخواست علیه وی ادعا شده که تارانتو در مرگ این افسر پلیس نقش داشته است.

در پنجم و ششم ژانویه ۲۰۲۱، طرفداران دونالد ترامپ در شهر واشنگتن، دی. سی. تجمع کردند تا به نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ اعتراض کرده و از درخواست برای رد کردن پیروزی جو بایدن حمایت کنند. دست کم ۱۰ نفر در جریان این اعتراضات بازداشت شد‌ند و پس از عبور معترضان از میان نیرو‌های امنیتی و ورود به مجموعه کاخ کنگره، چندین ساختمان در این مجموعه تخلیه شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار