تعلیق مجوز امنیتی رابرت مالی به دلیل نگهداری اسناد طبقه بندی شده

مسئول میز ایران در وزارت خارجه آمریکا به دلیل نگهداری اسناد طبقه بندی شده از سمَت خود تعلیق شد.

دیروز رسانه‌های معتبر جهان از کناره گیری رابرت مالی، مسئول میز ایران در وزارت خارجه آمریکا خبر دادند، اما دلیل این امر را افشا نکردند. اکنون مالی خود در مصاحبه با رسانه‌ها با تایید این خبر، جزئیات بیشتری از آن را افشا ساخت. 

به گزارش گاردین، رابرت مالی درباره کناره گیری خود از سمتش اعلام کرد «مجوز امنیتی من در حال بازنگری است و طی این مدت من مسئولیتی در این مقام ندارم.» 

وی در گفتگو با شماری از رسانه‌های غربی خاطر نشان ساخت: به من اطلاع داده اند که مجوز امنیتی من مورد بازنگری قرار گرفته است و نمی‌تواند اطلاعات بیشتری در این زمینه به شما ارائه دهم. انتظار می‌رود این تحقیقات به خوبی و در آینده نزدیک به نتیجه برسد. در این میان تا زمان رسیدگی به این تحقیقات من در این سمت نخواهم بود. 

سی ان ان در این باره گزارش داد: تا زمان به نتیجه رسیدن تحقیقات رابرت مالی به مرخصی بدون حقوق خواهد رفت. تحقیقات درباره این مقام وزارت خارجه آمریکا پس از آن انجام می‌شود که وی اقدام به نگه داری اسناد طبقه بندی شده کرده است. مقامات اطلاعاتی آمریکا در حال حاضر مجوز امنیتی وی را به حالت تعلیق درآورده اند. 

با این حال، وزارت خارجه آمریکا و شخص رابرت مالی حاضر به ارائه پاسخ درباره ابعاد این پرونده و ماهیت اسناد طبقه بندی شده‌ای که وی نگهداری کرده است، نشدند. 

مت میلر، یکی از سخنگو‌های وزارت خارجه آمریکا پیش‌تر اعلام کرده بود رابرت مالی سمت خود را ترک می‌کند و طی این مدت آبرام پیلی جایگزین وی خواهد شد. با این حال، وی از ارائه میزان زمان تعلیق رابرت مالی و ابعاد این پرونده اجتناب کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۰ ۰۹ تير ۱۴۰۲
رابرت مالی خیانتکار جاسوس نایاک مرگ بر آمریکا جنایت کار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۵ ۰۹ تير ۱۴۰۲
اونوقت تو کشور خودمون خیانت علیه کشور و امنیت ملی یک دولت به کل ثابت میشه و راست راست میگرده اینه که بده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۵ ۰۹ تير ۱۴۰۲
نه به خاطر مسله دیگری است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۰۹ تير ۱۴۰۲
تازه فهمیدم ایران اونجا هم یه میز داره هم یه نفر که مسئولشه !!
چه خوب که یه میز داریم اونجا و یکی هم که مراقبش باشه خخخ
این بدذاتها دارن خودشون از داخل پاشیده میشن و انگار اونجا کاروانسرا شده و هرزگاهی خبر میبینیم که مثلا ترامپ ، بایدنت و.. یه کامیون اسناد طبقه بندی شده و محرمانه و فوق محرمانه را برده خونش و هی از خونه این و اون کلی از این اسناد بیرون میارن ! اینها نشون میده که هرکدام میخوان هم نقطه ضعف بقیه را بگیرن هم اطلاعاتی داشته باشند که بموقش ازش استفاده کنند و...! میگن سیاست پدرمادر نداره همینه خصوصا برای آمریکا که اوج همه اینهاست !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۰۹ تير ۱۴۰۲
جاسوس ایران بوده ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۳ ۰۹ تير ۱۴۰۲
دقیقا برعکس، به اسرائیل اطلاعات داده
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۱۱:۴۹ ۰۹ تير ۱۴۰۲
سلام،

این عزرائیل است که آغوشش را برای تو گشوده است، به سوی سرنوشت خود پیش بیا......
آخرین اخبار