نشست محرمانه دولت بایدن با کنگره درباره احیای برجام

مسئول میز ایران در وزارت خارجه آمریکا قرار است با اعضای کنگره آمریکا درباره احیای توافق هسته ای ایران نشستی محرمانه داشته باشد.

رابرت مالی، مسئول میز ایران در وزارت خارجه آمریکا قرار است درباره احیای برجام نشستی محرمانه با اعضای کنگره داشته باشد.

به نقل از پولیتیکو، در این نشست که قرار است ۱۴ سپتامبر (۲۳ شهریور) برگزار شود، مالی به نمایندگی از دولت بایدن اقدام به تشریح وضعیت مذاکرات هسته‌ای و شرایط احیای برجام خواهد کرد.

این نشست همزمان با ابراز نگرانی قانونگذاران کنگره از روند مذاکرات برجام انجام خواهد شد. دیروز ۵۰ قانونگذار از هر دو حزب جمهوریخواه و دموکرات در نامه‌ای به جو بایدن نگرانی خود را از روند رفع تحریم‌های ایران اعلام کردند.

این نامه که با امضای ۳۴ نماینده دموکرات و ۱۶ نماینده جمهوریخواه به دفتر ریاست جمهوری ارسال شد، حاوی مخالفت قانونگذاران آمریکایی با دادن امتیاز به ایران بود.

در این نامه از دولت بایدن خواسته شده است متن کامل مذاکرات را در اختیار کنگره قرار دهد. همچنین قانونگذاران آمریکایی از آنچه دسترسی تهران به بیش از یک هزار میلیارد دلار منابع مالی درپی احیای برجام خوانده شده است ابراز نگرانی کردند.

برچسب ها: امریکا ، برجام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۲:۳۲ ۱۳ شهريور ۱۴۰۱
اینطور که از شواهد پیداست حتما در نشست آژانس در 20شهریور موضوعات ادعایی آژانس مطرح و مختومه میشه برای همین هم نشست محرمانه دولت بایدن با کنگره 23شهریور است که دیگه بهانه اتمی دست کنگره نباشه .با این تفاصیل توافق نزدیک است فقط امیدوارم این بار مذاکره کنندگان ما متن را دقیق بخوانند و طرفهای مقابل هم از کلمات با چند معنی کاملا متفاوت استفاده نکنند هر چند کل طرفهای مقابل ایران که درمذاکرات حاضرند خیلی خودخواه هستند . امیدوارم نتیجه مطلوبی بگیریم از این توافق احتمالی
آخرین اخبار