چین سناریوی احتمال جنگ کامل را بازسازی می‌کند

با تشدید تنش‌های سیاسی میان چین و آمریکا، پکن در آزمایش تسلیحات نظامی خود سناریوی جنگ کامل را نیز بازسازی می‌کند.

یک نشریه چینی فاش کرد ارتش چین اخیراً سناریوی جنگ کامل را در آزمایش و ارزیابی عملکرد تسلیحات جدید گنجانده است، زیرا خطر درگیری نظامی بین چین و آمریکا به بالاترین حد خود در دهه‌های اخیر رسیده است.

به گزارش سوت چاینا مورنینگ پست، جنگ تمام عیار به این معناست که تمام منابع و توانایی‌های موجود چین برای رسیدن به پیروزی بسیج می‌شود. چنین سناریو‌هایی نه تنها توانایی‌های ارتش، بلکه نقش جمعیت غیرنظامی و اقتصاد کشور را نیز در نظر می‌گیرند.

در گزارش این روزنامه علیرغم اینکه نامی از دشمن احتمالی چین در سناریو‌های جنگ تمام عیار برده نشده است، در کار گروهی به رهبری محقق فانگ کانسین از گروه ۹۱۴۰۴ ارتش آزادیبخش خلق چین در میان تجهیزات نظامی یک دشمن فرضی، به ویژه، ناوشکن‌های کلاس Arleigh Burke، که در خدمت آمریکا هستند، نشان داده شده است. دشمن در خط چینی به عنوان اتحاد آبی تعیین شده است.

در یکی از سناریو‌ها که بخش‌هایی از آن توسط این نشریه چینی فاش شده، ناوگان چینی مورد حمله نیرو‌های ائتلاف آبی قرار گرفت، هر یک از کشتی‌های چینی مورد حمله بیش از ۱۱ موشک و بیش از ۳ اژدر از جهات مختلف قرار گرفتند.

در همان زمان، ائتلاف آبی بیش از ۳۰ برابر قدرت سیگنال مورد استفاده کشتی‌های جنگی چینی، برای ارتباط ایجاد کرد. برد کشف رادار‌های چینی در نتیجه اقدامات یک دشمن فرضی به ۶۰ درصد اولیه کاهش یافت. این موضوع به طور جدی توانایی‌های رزمی کشتی‌های جنگی چینی را محدود کرد، تقریبا یک سوم از قابلیت‌های دفاع هوایی بلافاصله پس از حمله دشمن از دست رفت. تنها نیمی از موشک‌های ضد هوایی نیروی دریایی چین توانستند اهداف ورودی را مورد اصابت قرار دهند.

در این همین رابطه رودریگو دوترته، رئیس‌جمهور سابق فیلیپین در یک برنامه رادیویی گفت: اگر مقیاس یک جنگ قریب‌الوقوع را در مقیاس یک تا ۱۰ قرار دهم، وضعیت را در حال حاضر روی ۷ ارزیابی می‌کنم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار