نماینده مجلس در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

تمرکز پرداخت تسهیلات به ساخت مسکن باید افزایش پیدا کند

بیگی نژاد گفت: دولت باید علاوه بر تامین زمین تمرکز خود را بر پرداخت تسهیلات ساخت افزایش دهد.

هادی بیگی نژاد نماینده مجلس گفت: در طرح نهضت ملی مسکن  دولت هنوز اراضی  مسکونی لازم را برای ساخت پروژه های  مسکونی را تامین نکرده است و در صورت تامین اراضی  لازم امکان  ساخت این پروژه ها به صورت یک طبقه فراهم می شود.

به گفته نماینده مجلس، جاهایی که نیاز است هنوز زمین تامین نشده و مسئولان  دستگاه های اجرایی در این زمینه کوتاهی کرده و زیرساخت‌ها ایجاد نشده‌اند.

او می گوید مسئله دیگر پرداخت وام به سازندگان است که این مهم نیز تامین نشده، بنابراین دولت علیرغم اینکه اصرار بر پیش بردن نهضت ملی مسکن دارد اما در این بخش باید برنامه ریزی لازم و دقیقی در این حوزه داشته باشد.

او گفت: برای تحویل سالانه یک میلیون واحد مسکونی باید دولت علاوه بر تامین زمین تسهیلات ساخت مسکن را هم در دستور کار خود قرار دهد 

براساس این گزارش دولت در حال حاضر تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی برای ساخت پروژه های نهضت ملی مسکن را به بانک ها ابلاغ کرده است که در این حوزه باید بانک ها همکاری لازم را برای پرداخت این تسهیلات را داشته باشد.

گفتنی است دولت با توجه به افزایش تولید مسکن باید  تمرکز خود را بر پرداخت تسهیلات ساخت مسکن افزایش دهد تا شاهد بهبود و رونق بازار مسکن در کشور باشیم ‌.

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار