توضیحات میراث فرهنگی قزوین در مورد حادثه ریزش سقف بازار قیصریه

معاون میراث اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین در رابطه با حادثه ریزش سقف سرای فرش فروشان بازار تاریخی قیصریه، گفت: واحد حقوقی این اداره کل به حادثه ریزش بخشی از ورود کرده است.

 معاون میراث اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین در رابطه با حادثه ریزش سقف سرای فرش فروشان بازار تاریخی قیصریه، گفت: همکاران ما در بخش واحد حقوقی و معاونت میراث فرهنگی از روز گذشته در محل حادثه حضور یافتند و در حال بررسی این حادثه هستند و همچنین در پی تامین دلیل و پیگیری قضایی این اتفاق هستیم تا علت دقیق این حادثه مشخص شود.

وی با بیان اینکه مالکیت بخشی از این بنای تاریخی با اوقاف بوده و بخشی از آن نیز دارای مالک شخصی است، اظهار کرد: هنوز نمی‌توان احتمال داد که علت این حادثه و اتفاق عمدی و یا براثر خطای انسانی بوده یا خیر و باید در این رابطه تحقیقات لازم به عمل بیاید.

این مسوول با بیان اینکه متاسفانه محل حادثه دیده فاقد دوربین بوده است، گفت: آوار برداری سقف ریزش کرده و بی خطرسازی محوطه آن با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین و شهرداری از امروز آغاز شده است.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین اظهار کرد: مرمت بازار تاریخی قیصریه به زمان‌های دور بازمی گردد و در سالیان اخیر فعالیت مرمتی در این بنا انجام نشده است با این حال درصدد هستیم تا بخش‌های آسیب دیده در زمان کوتاه مورد مرمت و ساماندهی قرار بگیرد.

به گزارش ایرنا، به دنبال بروز این حادثه برخی در فضای مجازی علت این اتفاق را جابه جایی دیوار بین ۲ مغازه عنوان کردند.

سرای قیصریه معروف به راسته فرش فروشان بخشی از بازار قدیمی قزوین به شمار می‌رود.

این مجموعه مربوط به دوره قاجاریه بوده و در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.