شناسایی ۱۱ تور گردشگری غیرمجاز در قزوین

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین گفت: ۱۱ تور گردشگری غیرمجاز و فاقد مجوز از ابتدای امسال تاکنون در قزوین شناسایی شده است.

علیرضا خزائلی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین گفت: ۱۱ تور گردشگری غیرمجاز و فاقد مجوز از ابتدای امسال تاکنون در قزوین مورد شناسایی قرار گرفته و از ادامه فعالیت آن‌ها جلوگیری شده است.

خزائلی افزود: سه مورد از برگزارکنندگان این تور‌ها به دلیل تخلفات مجرمانه به دستگاه قضایی معرفی شدند.

وی با بیان اینکه گردشگران باید تور‌های مورد نظر را از مراکز معتبر و دفاتر خدمات مسافرتی دارای مجوز از میراث فرهنگی تهیه کنند، اظهار کرد: برگزاری هرگونه تورگردشگری نیازمند اخذ مجوز است و تنها دفاتر خدمات مسافرتی امکان دریافت این مجوز‌ها را از ادارات میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین اظهار کرد: به منظور نظارت بر فعالیت تور‌های گردشگری و شناسایی تور‌های غیرمجاز در ایام مختلف سال به ویژه ایام پایانی هفته در فصل‌های بهار و تابستان بازرسی‌هایی از مناطق گردشگری و جاذبه‌ها انجام می‌شود.

خزائلی یادآور شد: این بازرسی‌ها با حضور کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و نمایندگان پلیس نظارت بر اماکن عمومی، انجمن دفاتر خدمات مسافرتی و انجمن راهنمایان گردشگری انجام می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه برخی افراد علاقه‌مند که قادر به اجرای تور‌های گردشگری هستند، اما صاحب دفاتر خدمات مسافرتی نیستند می‌توانند با عقد قرارداد با این دفاتر و اخذ مجوز‌های لازم از این طریق اقدام به برگزاری تور کنند.

استان قزوین دارای ۵۰ دفتر خدمات مسافرتی و بیش از ۱۰۰ راهنمای گردشگری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار