ورود خودرو‌های آفرود و تور‌های گردشگری غیرمجاز به جنگل ابر شاهرود ممنوع!

رییس اداره میراث‌فرهنگی شاهرود گفت: ورود خودرو‌های آفرود و تور‌های گردشگری غیرمجاز بدون هماهنگی با مراجع قضایی به جنگل ابر در محدوده شاهرود ممنوع است.

مرتضی نظری رییس اداره میراث‌فرهنگی شاهرود گفت: ورود خودرو‌های آفرود و تور‌های گردشگری بدون مجوز رسمی به جنگل ابر، به منظور پیشگیری از آسیب‌های بیشتر به محیط‌زیست این ناحیه و همچنین جلوگیری از معضلات اجتماعی به وجود آمده، ممنوع شد.

وی به ثبت جهانی جنگل هیرکانی ابر در فهرست یونسکو و اهمیت حفاظت آن برای نسل آینده اشاره کرد و گفت: قوانین و ضوابط خاصی در خصوص حفاظت از این عرصه کهن طبیعی ملی و جهانی در دستور کار قرار دارد.

رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود تصریح کرد: تردد تور‌های گردشگری، خودرو‌های آفرود و هرگونه خودروی عمومی بدون هماهنگی با دادستان شهرستان شاهرود ممنوع است و در صورت امتناع از عمل به قانون، برای متخلفان پرونده قضایی تشکیل می‌شود.

نظری ادامه داد: برخی افراد با انجام تبلیغات غیرقانونی و بدون گرفتن مجوز‌های لازم، اقدام به برگزاری تور‌های گردشگری می‌کنند که در مواردی منجر به بروز حادثه و ایجاد مشکلاتی برای گردشگران شده است.

وی با بیان اینکه یکی از موارد تخریب جنگل هیرکانی ابر ورود بیش از ظرفیت و بدون ضابطه خودرو‌های آفرود به جنگل ابر است، اظهار کرد: نشست‌های متعددی با حضور فرماندار ویژه شاهرود و دستگاه‌های مربوطه به‌منظور جلوگیری از تردد بی‌ضابطه به جنگل ابر برگزار شد و در نتیجه، مسیر‌های فرعی بسته شد و برای پارک خودرو‌ها مکان‌های مشخصی فراهم می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۴ ۰۸ تير ۱۴۰۲
آفرود = کابوس وحوش