تصویب طرح های کوتاه مدت رفع تنش آبی در سمنان و شاهرود

دو طرح کوتاه مدت با حفر و تجهیز و احداث خط انتقال ۱۰ حلقه چاه در سمنان و شاهرود برای رفع تنش آبی تابستانه این دو شهر مصوب شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: با توجه به مصوبه کارگروه مقابله با تنش آبی شهر‌های شاهرود و سمنان برای تامین حدود ۸۵ تا ۹۰ لیتر بر ثانیه آب آشامیدنی هر شهر به منظور جبران بخشی از کمبود‌های آبی پیش بینی شده این دو شهر ۵ حلقه چاه جدید در سمنان و ۵ حلقه چاه جدید در شاهرود تا قبل از تابستان همراه با رفع مشکل و تجهیز چاه‌های موجود در نظر گرفته شده است.

محمد حمیدی افزود: در شهر سمنان علاوه بر حفر چاه تمهیدات لازم برای ذخیره سازی آب در مخزن ۲ هزار لیتری سوکان و پمپاژ آن به مخزن بالا دست شهر برای تامین آب در ایام گرم سال مصوب شده است.

به گفته وی در شهر شاهرود هم افزون بر حفر چاه جدید، ۵ کیلومتر خط انتقال و نیز رفع مشکل سه چاه قبلی هم در دستور کار قرار دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان اعتبار مورد نیاز اجرای این طرح‌ها را در شاهرود حدود ۹۰ میلیارد تومان و در سمنان افزون بر ۸۰ میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: به منظور تامین این اعتبار فوری و اضطراری مقرر شد از طریق مکاتبه استاندار با وزارت نیرو و رایزنی با سازمان مدیریت و برنامه ریزی از محل اعتبارات جبران تنش‌های آبی اختصاص یابد.

معاون استاندار همچنین خاطرنشان کرد: فرمانداران دو شهرستان سمنان و شاهرود موظف شدند تا در ایام تابستان اقدامات و هماهنگی‌های لازم را جهت اتصال چاه‌های مصرفی بخش‌های خصوصی و دولتی، شهرداری‌ها و دانشگاه‌ها در مواقع تامین آب اضطراری شرب شهر‌های مذکور انجام دهند.

 منصور کشاورزیان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان هم بر لزوم مدیریت مصرف منابع موجود آبی در این استان تاکید کرد

برچسب ها: تنش ابی ، کمبود اب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.