راه اندازی پنج قربانگاه برای ذبح دام در استان یزد

مدیرکل دامپزشکی استان یزد گفت: چهار قربانگاه در شهر یزد و یک قربانگاه در شهر تفت برای ذبح دام راه اندازی شده است.

علی فاتحی نیا مدیرکل دامپزشکی استان یزد گفت: ۲۸ اکیپ ثابت و سیار در استان یزد برای نظارت بر ذبح دام در روز عید قربان در نظر گرفته شده که شامل ۲۵ دکتر دامپزشک، ۲۶ بازرس بهداشت گوشت و ۱۶ روحانی است.

او افزود: این افراد از ساعت پنج تا ۱۳ در کشتارگاه‌های صنعتی و سنتی و قربانگاه‌های موقت حضور یافته و ادارات دامپزشکی هم در روز عید سعید قربان باز هستند.

مدیرکل دامپزشکی استان اظهار داشت: چهار قربانگاه در شهر یزد به آدرس غرفه سازمان ساماندهی مشاغل شهری در بلوار بهمن، حسن آباد قبل از میدان طلاییه، میدان امام علی (ع) جنب پایانه اتوبوسرانی و انتهای بلوار نواب صفوی شمالی روبروی کشتارگاه قدیم راه اندازی شده است.

او ادامه داد: در شهرستان تفت هم یک قربانگاه در موسسه خیریه فاطمه زهرا (س) راه اندازی شده است و مردم در سایر شهرستان‌ها می‌توانند به کشتارگاه مراجعه کنند.

فاتحی نیا با اشاره به ذبح رایگان دام در کشتارگاه‌های سنتی و صنعتی و قربانگاه‌ها در روز عید قربان تصریح کرد: مردم می‌توانند کار خرید و ذبح دام را در این دام اماکن انجام دهند.

او بر لزوم خودداری از هرگونه ذبح دام در معابر عمومی، منازل، باغ‌ها و خارج از کشتارگاه‌ها تأکید کرد و گفت: با توجه به شیوع بیماری تب کریمه کنگو از شهروندان می‌خواهیم کسانی که گوشت را توزیع یا دریافت می‌کنند، گوشت را به مدت ۲۴ ساعت در دمای یخچال نگهداری کنند.

برچسب ها: ذبح دام ، عید قربان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار