۱۷۸ دامداری غیر مجاز در مشهد وجود دارد

رئیس شبکه دامپزشکی مشهد گفت: ۱۷۸ دامداری غیر مجاز در مشهد وجود دارد و در حدود ۲۵ تا ۳۰ منطقه از شهر بیشترین کشتار انجام می‌شود.

محمد سیاح رئیس شبکه دامپزشکی مشهد گفت: برنامه ریزی در خصوص عید قربان توسط دستگاه‌های مرتبط انجام شده و در مباحث مربوطه از جمله بحث تنظیم بازار اقدامات لازم صورت گرفته است.

او افزود: در مشهد سه کشتارگاه و ۵ بازار عرضه دام شامل کشتارگاه صنعتی گوشت مشهد، کشتارگاه کوهان واقع در کنارگذر شمالی مشهد، بازار دام عسکریه در کیلومتر ۱۸ جاده قدیم قوچان، بازار دام مهد توس واقع در جاده بهشت رضا و همچنین بازار دام سنگین واقع در جاده کنویست روستای مهدی‌آباد در نظر گرفته شده است.

رئیس شبکه دامپزشکی مشهد با اشاره به ارائه توصیه‌های بهداشتی به نهاد‌ها و دستگاه‌های مرتبط ادامه داد: از هفته گذشته گشت مشترک با شهرداری و اداره بهداشت آغاز و بازار دام سمپاشی شده است.

سیاح بیان کرد: ۱۸ اکیپ ثابت، ۱۵ اکیپ سیار و ۳۰ دامپزشک، ۷۵ بازرس و ۸ ناظر ذبح شرعی در مشهد بر فعالیت کشتارگاه‌ها در مشهد در ایام عید قربان نظارت خواهند کرد.

او تصریح کرد: ۱۷۸ دامداری غیر مجاز در مشهد وجود دارد و در حدود ۲۵ تا ۳۰ منطقه از شهر بیشترین کشتار انجام می‌شود که بیشتر مناطق در منطقه کشاورز، توس ۳۳ و طرق است. با همکاری مدیریت شهری مشهد از یک هفته پیش شناسایی این مناطق آغاز شده است، لذا ضرورت دارد شهرداری و سازمان جهاد کشاورزی برای فعالیت دامداری‌های غیرمجاز سازوکار مشخصی انجام دهد.

رئیس شبکه دامپزشکی مشهد تاکید کرد: در روز عید قربان سال گذشته تعداد ۲۴۰۹ دام در مشهد کشتار شده و پیش‌بینی می‌شود امسال تعداد دام‌هایی که ذبح می‌شوند روند افزایشی داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار