طرح نظارت بر فعالیت مشاوران املاک در سیستان و بلوچستان آغاز شد

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از آغاز طرح نظارت بر فعالیت مشاوران معاملات املاک در این استان با همکاری تعزیرات حکومتی ،اماکن،اصناف و اتحادیه املاک خبر داد.


عطاء اله اکبری اظهارکرد: این اقدام پیرو جلسه هفته گذشته کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان و با هدف مقابله قاطع و سریع با تخلفات و پیشگیری از تکرار تخلفات صنف بنگاه‌های مشاور املاک و تسریع در اجرای ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات های مستقیم بر خانه های خالی اجرایی شد.

وی ادامه داد: نظارت بر بازار مسکن و مشاوران املاک بر عهده وزارت راه و شهرسازی گذاشته شده بطوری که همکاران ما در این اداره کل از امروز با راه اندازی گشت های مشترک با همکاری تعزیرات حکومتی ،اماکن، اصناف و اتحادیه املاک با آن دسته از مشاوران املاک متخلف شهر برخورد می کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در طرح برخورد با مشاوران املاک متخلف با ۶ مورد تخلف مشاوران برخورد می شود که نداشتن پروانه کسب و نداشتن برگه رسمی قولنامه و همچنین گرفتن مبلغ بیشتر از درصد قانونی کمیسیون از جمله این تخلفات محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: دریافت کد رهگیری بدون پرداخت هزینه اضافی در قبال آن، دریافت حق کمیسیون طبق تعرفه ابلاغی و صدور رسید در قابل پرداخت حق کمیسیون از مواردی است که باید مراجعه کنندگان به مشاوران املاک مد نظر داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار