مدیرکل دامپزشکی استان سمنان:

مراقبت‌های پیشگیرانه از تب کریمه کنگو در قربانی عید رعایت شود

حسینی گفت: شهروندان با توجه به نزدیک‌شدن به عید قربان حتما رعایت کنند تا از مخاطرات احتمالی از بیماری تب کریمه گنگو به دور باشند.

حمیدرضا حسینی مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت:  شهروندان با توجه به نزدیک‌شدن به عید قربان حتما گوشت قربانی را قبل از استفاده به مدت ۲۴ ساعت در دمای صفر تا چهار درجه سانتیگراد و در یخچال نگهداری کنند تا از مخاطرات احتمالی از بیماری تب کریمه گنگو به دور باشند.

وی افزود: ۴۳ تیم ثابت و سیار دامپزشکی بر ذبح دام قربانی در روز عید سعید قربان در این استان نظارت دارند و تیم‌های نظارتی دامپزشکی استان سمنان روز عید قربان در قالب ۱۸ گروه ثابت و ۲۵ گروه سیار شامل ۳۰ دامپزشک، ۴۰ بازرس و ۱۶ ناظر شرعی در شهرستان‌های استان بر روند ذبح خارج از کشتارگاه به صورت رایگان نظارت می‌کنند.

وی از مردم خواست که ضمن رعایت تمام دستورالعمل‌های بهداشتی، دام مورد نیاز خود را از میدان‌های عرضه دام و مراکز تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند و تا جای ممکن ذبح دام را در نزدیک‌ترین کشتارگاه انجام دهند تا از ایجاد آلودگی‌های زیست محیطی و همچنین آلودگی‌های ثانویه در گوشت دام قربانی پیشگیری شود.

وی اضافه کرد: شهروندان در صورت ذبح دام در منزل، می‌توانند ضمن تماس با اداره دامپزشکی شهرستان خود و یا سامانه اطلاع رسانی ۱۵۱۲ از خدمات تیم‌های سیار دامپزشکی استفاده کنند. تمام خدمات تیم‌های ثابت و سیار دامپزشکی در روز عید سعید قربان به صورت رایگان در اختیار عموم مردم قرار می‌گیرد.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان با اشاره به نزدیک شدن عید قربان و احتمال توزیع گوشت قربانی در میان مردم، تاکید کرد: شهروندان حتما گوشت خریداری شده و یا گوشت قربانی را قبل از استفاده، به مدت ۲۴ ساعت در دمای صفر تا چهار درجه سانتی گراد و در یخچال نگهداری کنند تا از مخاطرات احتمالی به دور باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار