مدیرکل دامپزشکی سمنان:

تب کریمه کنگو با رعایت بهداشت در عیدقربان خطرآفرین نیست

مدیرکل دامپزشکی استان‌سمنان گفت: معاینات دام پیش از ذبح و رعایت نکات بهداشتی از بروز بیماری تب کنگو در عید قربان پیشگیری می‌کند.

 حسینی گفت: یک میلیون و ۶۰۰ هزار دام سبک و ۶۰ هزار دام سنگین در استان سمنان وجود دارد که ۶۰ درصد دام سبک با یک میلیون و ۷۰ هزار راس متعلق به عشایر است.

مدیرکل دامپزشکی استان‌سمنان گفت: معاینات و سمپاشی رایگان دام‌های عشایر و روستایی به صورت مستمر برای پیشگیری از ابتلا به تب کریمه کنگو در حال انجام است و به دلیل تغییر رفتار این ویروس با گسترش در ۱۴ استان کشور و ابتلای ۳۴ نفر و فوت ۲ نفر، ابتلا به این بیماری نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: تاکنون مورد مثبتی از تب کریمه کنگو در استان گزارش نشده و از اسفند تا مهرماه خطر ابتلا به ۸۷۰ عامل بیماری زا انگلی، قارچی و میکروبی مشترک بین انسان و دام وجود دارد.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: تهیه گوشت از مراکز مجاز با توجه به مهر و برچسب دامپزشکی، استفاده از دستکش هنگام بسته بندی و شست‌وشو و ضدعفونی تخته و ابزار آشپزخانه پس از بسته بندی از ضروری‌ترین اقدامات پیشگیرانه است.

به گفته حسینی  پس از خرید گوشت قرمز به مدت ۲۴ ساعت و امعا و احشاء دام به مدت ۴۸ ساعت در یخچال نگهداری و سپس طبخ شود همچنین آماده سازی گوشت با پخت کامل و پرهیز از کبابی کردن انجام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.