رفسنجان از کمبود نیروی کار ماهر رنج می برد

فرماندار رفسنجان گفت: بخش های مختلف شهرستان، نیازمند نیروی کار ماهر است و متأسفانه بسیاری از کارگران مهارت های کافی را ندارند.

حسین رضایی در جلسه هم اندیشی پیرامون حل مساله تامین منابع انسانی ماهر در بخش تولید شهرستان رفسنجان گفت: در چند سال گذشته با وجود تلاش زیاد درخصوص مهارت ‌آموزی از سوی مرکز آموزش فنی و حرفه ای و مراکز جوار کارگاهی در دانشگاه و مجتمع مس سرچشمه؛ اما یکی از بزرگ ترین نگرانی های کارفرمایان شهرستان، کمبود نیروی کار ماهر بومی و کارآمد است.

او بیان کرد: از دیگر چالش‌های قشر کارگری در رفسنجان نداشتن آگاهی کارگران و برخی کارفرمایان از قانون کار است.

فرماندار رفسنجان بیان داشت: با توجه به کمبود نیروی کار ماهر و مساله جذب برخی نیروهای باسابقه و مجرب در مجتمع مس سرچشمه و نبود جایگزینی متوازن نیروی جدید کار؛ مقرر شد طرحی جامع از سوی انجمن کارآفرینان رفسنجان تهیه شود تا جوانان جویای کار پس از گزینش های لازم، تحت آموزش ها و مهارت ها قرار گیرند و بر اساس نیازسنجی های اصولی در صنایع فعال به کار گمارده شوند.

در این جلسه معاون برنامه و توسعه فرمانداری، رئيس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان، معاونین مجتمع مس سرچشمه، مدیرعامل انجمن کارآفرینان رفسنجان و جمعی از مدیران واحدهای صنفی بزرگ شهرستان حضور داشتند و در مورد مسائل مربوط به منابع انسانی در بخش صنعت نظرات و پیشنهادهای خود را مطرح کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار