آغازعملیاتی توسعه کتابخانه عمومی امام حسن مجتبی(ع) شهر مهاجران همدان

عملیاتی توسعه کتابخانه عمومی امام حسن مجتبی(ع) شهر مهاجران همدان آغاز شد.

اطفه زارعی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان در این مراسم گفت: یکی از زیرساخت‌های رفتاری و سواد شهروندی توسعه فضاهای فرهنگی است چراکه کتابخانه‌ها مرکز اجتماع محلات هستند و در کتابخانه‌های استاندارد بیش از 60 نوع خدمت حضوری ارائه می‌شود.

او با تأکید بر اینکه کتابخانه تنها قرائت‌خانه نیست، افزود: کتابخانه‌ها در تعریف جدید، محلی برای تبادل آراء و اندیشه و مبتنی بر منابع معتبر  هستند چراکه کتابخانه‌ها از عوامل موثر در توسعه علمی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و مذهبی ایران اسلامی محسوب می‌شوند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با اشاره به اینکه کتابخانه عمومی امام حسن مجتبی (ع) با ۱۵۰ متر مربع در سال ۱۳۷۸ افتتاح شده است، گفت: در حال حاضر این کتابخانه دارای ۴۰۰ عضو فعال و ۱۲ هزار نسخه منابع اطلاعاتی است.

زارعی می گوید طرح توسعه این کتابخانه احداث سالن آمفی تئاتر با ظرفیت بیش از ۲۰۰ نفر و زیربنا ۴۰۰ متر مربع تعریف شده است.

او با بیان اینکه ۱۴ میلیارد ریال اعتبار برای این پروژه  در سال جاری مصوب شده که ۹ میلیارد و ۷۶۰ میلیون ریال آن تخصیص یافته است گفت: فرایند انتخاب پیمانکار پروژه انجام شده است و پس از کلنگ زنی عملیات عمرانی آغاز خواهد شد.  

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: برای تکمیل و تجهیز این سالن اعتباری معادل ۲۰۰ میلیارد ریال مورد نیاز است که امیدواریم با حضور خیرین با سرعت بیشتری به اتمام برسد.

حجت‌الاسلام مهدی عالمی فیض، امام جمعه شهر مهاجران نیز گفت: برای اعتلای فرهنگی شهر و توسعه زیرساخت‌ها نیاز به ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی داریم؛ بنابراین کتابخانه در این فرآینده یکی از مهمترین نقش‌ها را بر عهده دارد.

او با بیان اینکه باید کمبود فضای فرهنگی شهر جبران شود، گفت: امروز مشکلات شهر مهاجران نسبت به گذشته، به دلیل وجود وحدتی که در شهرستان بین مسئولان و نماینده مردم در مجلس وجود دارد، کاهش چشمگیری داشته است.  

نماینده مردم شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه به هر میزان که در حوزه کتاب و ترویج فرهنگ کتابخوانی تلاش و کار کنیم باز هم جای کار وجود دارد، گفت: برای رسیدن به اهداف و ایجاد تغییر ابتدا باید فکر و اندیشه انسان‌ها دگرگون شودو هر فردی که سخت کار کند و اندیشه خود را به کار اندازد و تفریح سال داشته باشد موفق خواهد شد.  

فتح‌الله توسلی گفت: شهر مهاجران منطقه محرومی به حساب می‌آید و در سالیان گذشته آنچنان که باید و شاید به آن رسیدگی نشده است که به همین منظورتوجه به کتابخانه و توسعه آن بسیار حائز اهمیت است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.