انتقال آخرین کاروان‌های زائران ایرانی با قطار از مدینه به مکه

در نشست شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت اعلام شد با هدف تسهیل سفر حجاج ایرانی، پنج شنبه و جمعه شب انتقال زائران از مدینه به مکه با قطار سریع السیر انجام می‌شود.

در نشست شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب سرپرست حجاج ایرانی در مکه تشکیل شد رئیس سازمان حج و زیارت با اعلام این مطلب گفت: با توجه به نزدیک شدن به ایام تشریق و ازدحامی که در مسیر‌های منتهی به مکه وجود دارد، مقرر شد که ۲۲ کاروان آخر زائران ایرانی (امشب و فرداشب هر کدام حدود یک هزار و ۵۰۰ زائر) پس از محرم شدن در مسجد شجره با قطار از مدینه راهی مکه شوند. 

سید عباس حسینی افزود: بدین ترتیب موضوع انتقال زائران با قطار نیز به صورت آزمایشی مورد بهره برداری قرارمی گیرد تا در سال آینده از این ظرفیت استفاده نماییم.

غلامرضا رضایی رئیس ستاد عملیات حج هم از تحویل گرفتن چادر‌های عرفات و منا و آغاز توزیع آن در بین مدیران مجموعه‌ها و کاروان‌ها خبر داد.

رئیس ستاد مکه افزود: از ۸۷۵۵۰ سهمیه کشورمان در حج ۱۴۰۲ به جز چند عدد همه روادید‌ها دریافت شده و در تلاش هستیم که آخرین ویزا‌ها نیز قبل از اعزام آخرین کاروان‌ها به مقصد فرودگاه جده اخذ و استفاده شود.

این جلسه با گزارش سید علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت درباره خدمات درمانی ارائه شده به زائران ادامه یافت. 

وی تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های سعودی و بیمارستان مرکز پزشکی در مکه را ۱۹ و ۳۰ نفر ذکر کرد و گفت: مجموع ویزیت‌های انجام شده از شروع عملیات حج در مکه بیش از ۱۵۴۰۰۰ مورد بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین سید حسین رکن الدینی معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری هم از برنامه‌های فرهنگی که در ایام تشریق در مشاعر اجرا خواهد شد، گزارش داد و محمد معصومی نماینده شرکت هواپیمایی ایران ایرگفت: در مجموع با ۳۷۷ پروازبه مقصد فرودگاه‌های مدینه وجده تمامی زائران ایرانی به عربستان منتقل و آخرین کاروان‌ها بامداد روز جمعه با پرواز از فرودگاه همدان وارد جده شده و برای انجام اعمال عمره تمتع راهی مکه مکرمه می‌شوند.

وی همچنین به انتقال پیکر سه تن دیگر از زائران ایرانی که در سرزمین وحی جان باختند با پرواز پنج شنبه شب به کشور اشاره کرد و گفت: تاکنون در مجموع پیکر ۵ تن از مرحومان حج ۱۴۰۲ بازگردانده شده است.

نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز با تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته توسط هواپیمایی در عملیات انتقال زائران ایرانی، لزوم توجه به اجرای برنامه‌های ایام تشریق در کلیه بخش‌ها را متذکر شد و ازهمگان خواست این موضوع را پیگیری و مدنظرقرار دهند تا ان شاءالله حج امسال به صورت مطلوب برگزار شود.

برچسب ها: حج تمتع ، حجاج ایرانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار