روسیه ده‌ها مسافر را در سواحل یونان نجات داد

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که کشتی جنگی روسیه ده‌ها مسافر را در سواحل یونان نجات داد.

وزارت دفاع روسیه گزارش داد که یک کشتی جنگی روسی ده‌ها مسافر را از یک کشتی نجات داد که در حال ارسال سیگنال خطر در آب‌های سرزمینی یونان بود.

به گزارش آرتی، در این بیانیه آمده است که این حادثه در طول شب رخ داد و ناوچه «آدمیرال گورشکوف» در آن درگیر شده است، این ناوچه در حال اسکورت کشتی «پیژما» در دریای مدیترانه به سمت بندر «طرطوس» در سوریه بود که برای کمک به یک قایق تفریحی به نام «آوالون» مسیرش را تغییر داد.

در مجموع ۶۸ نفر نجات یافتند و به کشتی باری روسیه منتقل شدند، کاروان روسیه سپس به جزیره یونانی «کالیمنوس» رفت تا افراد نجات یافته را به گارد ساحلی یونان تحویل دهد. وزارت دفاع روسیه اعلام کرد این قایق با پرچم آلمان و یونان در حال حرکت است.

آدمیرال گورشکوف کشتی اصلی کلاس خود است. این جنگنده در سال ۲۰۱۰ راه اندازی شد، در سال ۲۰۱۸ ماموریت خود را آغاز کرد و به عنوان بخشی از ناوگان شمالی روسیه خدمت می‌کند. سال گذشته این کشتی پس از تبدیل شدن به اولین کشتی جنگی مجهز به موشک‌های مافوق صوت جدید زیرکون توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرد.

چهارشنبه گذشته، یک قایق ماهیگیری مملو از جمعیت در سواحل یونان غرق شد که گفته می‌شود بیش از ۶۰۰ مهاجر را از لیبی منتقل می‌کرد. رسانه‌های محلی چند روز پس از این فاجعه گزارش دادند که بیشتر مسافران ناشناس مانده و احتمالا جان خود را از دست داده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار