ابراز تأسف چین از دیدار مقام‌های انگلیس و تایوان

چین از دیدار وزیر امنیت انگلیس با وزیر تایوان ابراز تأسف کرد.

سفارت چین در لندن امروز (یکشنبه) دیدار هفته گذشته «تام توگندات» وزیر امنیت انگلیس، و وزیر دیجیتال تایوان را محکوم کرد و گفت که این دیدار ناقض روابط بین‌الملل است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، توگندات روز چهارشنبه با «آدری تانگ» وزیر امور دیجیتال تایوان، در جریان یک سفر نادر وزرای سطح بالا به انگلیس دیدار کرده است. یک منبع از مذاکره این دو درباره منافع امنیتی متقابل خبر داد.

چین تایوان را بخشی از قلمرو خود می‌داند و به شدت با مداخله خارجی در جزیره مخالف است و اکنون سخنگوی سفارت چین در لندن در بیانیه‌ای گفت: «این اقدام به شدت اصل چین واحد و هنجار‌های اساسی روابط بین‌الملل را نقض می‌کند. این یک سیگنال اشتباه جدی به نیرو‌های جدایی‌طلب است و به شدت در امور داخلی چین مداخله می‌کند. چین به شدت از این موضوع ابراز تأسف می‌کند و قاطعانه با آن مخالف است.»

او در بخشی دیگر تأکید کرد: «ما می‌خواهیم برای طرف انگلیسی روشن کنیم که هر اقدامی که منافع چین را تضعیف کند با پاسخ قاطع روبه‌رو خواهد شد.»

انگلیس فقط روابط دیپلماتیک رسمی با پکن دارد، اما در تایوان یک سفارت دارد. توگندات ۲ سال پیش به دلیل صحبت درمورد نقض حقوق بشر در سین کیانگ در لیست تحریم‌های چین قرار گرفت. او وزیر کامل کابینه نیست، اما در نقش خود به عنوان وزیر امنیت در جلسات کابینه شرکت می‌کند، جایی که مسئولیت مقابله با تروریسم، تهدیدات داخلی و دولت را برعهده دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار