جشنواره گیلاس اشنویه تیرماه برگزار می‌شود

رئیس اداره میراث‌فرهنگی اشنویه از برگزاری ششمین دوره جشنواره گیلاس اشنویه در تیر ماه خبر داد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اشنویه از برگزاری ششمین دوره جشنواره گیلاس اشنویه در تیر ماه خبر داد و افزود: این دوره از جشنواره به مدت سه روز از ۱۴ تا ۱۶ تیر در محل باغ گیلاس شهرداری اشنویه برگزار می‌شود.

روناک تاسا ادامه داد: برپایی غرفه‌های صنایع‌دستی، محصولات کشاورزی و غذا‌های محلی، اجرای زنده موسیقی سنتی و رقص محلی و برگزاری تور‌های گردشگری در سطح شهرستان از جمله برنامه‌های جانبی ششمین دوره جشنواره گیلاس اشنویه هستند. 
 
وی ادامه داد: جشنواره گیلاس اشنویه با هدف برندسازی این شهرستان به عنوان قطب تولید گیلاس و جذب گردشگر هر ساله برگزار می‌شود که مورد استقبال مسافران و گردشگران از سطح کشور نیز قرار می‌گیرد.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی اشنویه امسال به دلیل سرمازدگی، تولید گیلاس در این شهرستان نسبت به سال گذشته کاهش ۵۰ درصدی دارد. 

مردم آذربایجان غربی، شهر اشنویه را به باغات گیلاس می‌شناسند، با آغاز فصل برداشت گیلاس، این شهر همه ساله پذیرای میهمانان زیادی می‌شود که از دور و نزدیک برای خرید این میوه بهشتی و تماشای مناظر چشم نوازش به این شهر می‌آیند و با جعبه‌های پر از گیلاس و آلبالو به خانه‌های شان باز می‌گردند.

اصلی ترین شغل مردم اشنویه کشاورزی است و گیلاس یکی از مهم‌ترین محصولات باغی این شهرستان به شمار می‌رود؛ این شهرستان از دیرباز لقب پایتخت گیلاس ایران را دارد بطوریکه هر ساله با شروع فصل برداشت این محصول در تیرماه میزبان تعداد زیادی از گردشگران نقاط مختلف کشور می‌شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.