غرق شدن قایق پناهجویان در آب‌های یونان ۷۹ کشته برجای گذاشت

گزارش‌های خبری حاکیست در حادثه غرق شدن یک کشتی پناهجویان در آب‌های ساحلی یونان حداقل ۷۹ نفر کشته شدند.

به گزارش گارد ساحلی یونان، پس از غرق شدن یک کشتی ماهیگیری حامل پناهجویان در سواحل یونان، دست کم ۷۹ نفر کشته و تعدادی دیگر مفقود شدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بیش از ۱۰۰ مهاجر تا اواخر روز چهارشنبه نجات یافته‌اند و مشخص نیست که چند نفر ناپدید شده اند. مقامات گفتند که این قایق در آب‌های بین المللی در حدود ۵۰ مایلی (۸۰ کیلومتری) جنوب غربی پیلوس غرق شده است.

گارد ساحلی یونان گفت که ابتدا حدود ساعت ۲ بعد از ظهر روز سه شنبه با کشتی تماس گرفته شد و به کمک دو کشتی دیگر آب و غذا به این کشتی منتقل شد.

این کشتی، اما کمک گارد ساحلی را نپذیرفته و گفته بود که می‌خواهند به ایتالیا بروند. ساعت ۱:۴۰ بامداد چهارشنبه، فردی که در کشتی ماهیگیری بود به گارد ساحلی گفت که موتور این کشتی دچار مشکل شده است.

گارد ساحلی گفت: یک کشتی نجات برای بررسی مشکل به محل اعزام شد. در ساعت ۲:۰۴ بامداد شناور ماهیگیری در حال چرخش به راست مشاهده شد که باعث واژگونی و غرق شدن کشتی ماهیگیری در عرض ۱۰ تا ۱۵ دقیقه شد.

سازمان مردم‌نهاد آلارم فون (Alarm Phone) گزارش کرد که این قایق حدود ۷۰۰ سرنشین داشته و قصد داشت از شهر طبرق در شرق لیبی به ایتالیا بروند.

به گزارش سازمان رادیو و تلویزیون یونان (ERT) نیز سرنشینان این قایق اتباع کشور‌های سوریه، فلسطین، افغانستان و پاکستان بودند که بیشتر آن‌ها مردان حدود ۲۰ تا ۳۰ سال بودند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار