داستان تلخ و ادامه‌دار واژگونی قایق پناهجویان در دریای مدیترانه

مقامات یونانی از واژگونی قایق پناهجویان غیرقانونی در آب‌های ساحلی این کشور و جان باختن شماری از آن‌ها خبر دادند.

داستان تلخ پناهجویانی که برای زندگی بهتر در اروپا در دریای مدیترانه غرق می‌شوند همچنان ادامه دارد. در تازه‌ترین رویدادهایی از این دست، یک قایق حاوی ده‌ها پناهجو در آب‌های ساحلی یونان غرق شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، گارد ساحلی یونان اعلام کرد درپی واژگونی قایق حامل پناهجویان که از ترکیه عازم یونان بود ۳ تن از آن‌ها جان خود را از دست دادند و ده‌ها تن ناپدید شدند. این دومین حادثه واژگونی قایق پناهجویان در آب‌های یونان در هفته جاری است.

گارد ساحلی در بیانیه خود اعلام کرد در این حادثه که اوایل صبح امروز (سه‌شنبه) روی داد ۱۹ تن از پناهجویان نجات یافتند. دست‌کم ۱۰ تن از پناهجویان به دلیل کاهش دمای بدن ناشی از هوای سرد منطقه به بیمارستان منتقل شدند. در هفته جاری بسیاری از مناطق یونان شاهد بارش برف و برودت هوا بود.

پناهجویان نجات یافته به مقامات محلی گزارش دادند نزدیک به ۴۱ نفر در این قایق حضور داشته‌اند. ۲ قایق گارد ساحلی یونان به همراه یک بالگرد «سوپر پوما» هم‌اینک در حال گشت‌زنی در منطقه برای یافتن پناهجویان مفقود شده هستند. گزارش‌های اولیه حاکی از آن است که ملیت پناهجویان سوری، یمنی، و سومالیایی بوده است.

یونان یکی از نخستین دروازه‌های ورود پناهجویان غیرقانونی به خاک اروپاست. به ویژه به دلیل نزدیکی سواحل یونان به ترکیه، بسیاری از پناهجویان ساکن در این کشور با عبور از دریای مدیترانه خود را به یونان می‌رسانند.

در حادثه مشابه در روز یکشنبه، ۴ پناهجو شامل ۳ کودک پس از واژگونی قایقشان در دریای مدیترانه غرق شدند. دریای مدیترانه مرگبارترین دریای جهان برای پناهجویان است به طوری که سالانه هزاران مهاجر جان خود را در راه رؤیای رسیدن به فردایی بهتر در آن است دست می‌دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار