تا پایان سال آینده، آب برخی نقاط خاش به پایداری می رسد

بخشدار مرکزی خاش گفت: با انجام اقدامات ضربتی و با حمایت های ویژه دولت و مشارکت خیران تأمین آب شرب مردم ساکن در برخی نقاط روستایی و عشایری این بخش به پایداری می رسد.


عیدمحمد قلندرزهی  گفت: با اجرای خط انتقال آب از چهزار به اسماعیل آباد و اکبر آباد و عباس آباد اقدامات مثبتی صورت گرفته که امیدواریم شاهد پایداری آب در این مناطق باشیم.

وی با قدردانی از حمایت‌های ویژه‌ استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار خاش در حوزه تامین آب شرب مردم خاش و مناطق روستایی و عشایری این شهرستان بیان کرد: هم اینک کار انتقال آب از طریق کارواندر به خاش با شتاب خوبی در حال انجام بوده که امیدواریم با تزریق اعتبار لازم شاهد سرعت بخشیدن در اجرای این پروژه باشیم.

قلندرزهی ادامه داد: از محل جذب خیرین آب شبکه لوله گذاری آب در برهان آباد و الله آباد انجام و با مشارکت قرارگاه محرومیت زدایی ارتش ۱۴ کیلومتر خط انتقال و لوله گذاری در روستای نصرت آباد در حال انجام است.

بخشدار مرکزی خاش اظهار کرد: از محل اعتبارات کمیته برنامه ریزی شهرستان نیز آبرسانی در کولکوه و دروک سنگان و مخزن پیگل دارای اعتبار شده اند و کار ساخت مخزن و انتقال آب از نورآباد به چاه سالار و روستاهای منشعبه در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: مجتمع آبرسانی دشت آبخوان نیز ۱۰ میلیارد تومان اعتبار دارد و جانمایی حفر دو حلقه چاه در مسیرهای آن انجام شده و در مجتمع شهید خیابانیان آبرسانی به ۱۰۵ روستا از (منطقه کلچات کلیه روستاهای در مسیر تا کلکلی و مهربان و موتور حاجی خان محمد کرد، ناصری و بیت آباد و کمال آباد و ناصرآباد و افتخار آباد و نجف آباد و غیره) توسط قرارگاه امام حسن مجتبی علیه السلام سپاه در دستور کار قرار دارد که ۶ روستا(چاه سم، قاسم آباد دریخان، چاه زمان، نعمت آباد، نیک آباد و شهید مدرس) در مدار قرار می گیرند و نیز ترمیم خط انتقال آب در بخش‌هایی از این مجتمع طی امسال و سال آینده مورد توجه قرار دارد.

بخشدار مرکزی خاش بیان کرد: توسعه شبکه آب شهری اسماعیل آباد و اجرای شبکه از محل اعتبارات روستاهای فاقد دهیاری در تلگزی و موزن در دستور کار بوده و حفر چاه در کهن نوک کارواندر و شهرک درودی سنگان و نیز با همکاری اداره عشایری احداث منبع آب و اجرای خط انتقال آب در برخی مناطق عشایری حاشیه سنگان مانند اسپتک حاجی غلام، درونه، گورکانی، کهنوک سنگان و تخصیص لوله و خط انتقال آب کندزرد ترشاب در دستور کار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار