بزرگ‌ترین رزمایش هوایی ناتو بیخ گوش روسیه

نیروی هوایی آلمان امروز اعلام کرد بزرگترین رزمایش هوایی ناتو با حضور ۲۵۰ هواپیمای نظامی و بیش از ۱۰ هزار پرسنل آغاز شده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که رزمایش دو هفته‌ای ناتو به نام «دفاع هوایی ۲۰۲۳» به میزبانی آلمان آغاز شده است. گفته شده نیروی هوایی آلمان با بزرگ‌ترین چالش خود در دهه‌های اخیر رو به رو است، زیرا این رزمایش که پس از چهار سال آماده‌سازی آغاز شده، از زمان تشکیل ائتلاف ناتو در سال ۱۹۴۹ تا کنون بزرگ‌ترین رزمایش در نوع خود محسوب می‌شود. 

به گزارش خبرگزاری آناتولی، ژنرال اینگو گرهارتز، رئیس نیروی هوایی آلمان می‌گوید این رزمایش نظامی برای نشان دادن قدرت ناتو ترتیب داده شده است. او همچنین گفت که این رزمایش پاسخی به جنگ در اوکراین نیست و اولین بار توسط آلمان در سال ۲۰۱۸ پیشنهاد شده و در سال‌های بعد برنامه ریزی شده است.

در طول این رزمایش، نیرو‌های هوایی از ۲۵ کشور، عملیات مشترکی را انجام خواهند داد تا به حمله شبیه سازی شده به یکی از کشور‌های ناتو پاسخ دهند. ژاپن و سوئد نیز که امیدوار به پیوستن به ناتو هستند، در این رزمایش شرکت می‌کنند.

گفته می‌شود سه منطقه پروازی به طور موقت به روی ترافیک هوایی غیرنظامی بسته شده و انتظار می‌رود پرواز‌های تجاری با تاخیر انجام شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۷ ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
کل اروپا با روسیه تجارت و رابطه دارن همون لهستان که مثلا باهاش بده مسئولین و افراد و مردمانش طرفدار روسیه هستن.رسانه ها رو ول کنید یا آلمان.یا انگلیس وو.بعد هم روسیه بعد از فروپاشی یه مدت ضعیف شد ولی با پوتین قدرتی هست بوده و خواهد بود.خودشون میدونن هر وقت خواستن دنیا پایان یابد ۳ تا اشتباه رو بکنن ۱ با ایران جنگ بشه ،۲روسیه ۳چین،هر ۳ احتمال شدید درگیری در تمام نقاط دنیا رو در پی داره و همگیر میشه.برا همین الان ناتو کوچکترین اشتباه خلبانان ناتو یعنی درگیری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۱ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
روسیه باید به آمریکا هشدار بده سگاشو ببنده
آخرین اخبار