اولویت جغرافیایی در ضوابط ثبت نام دانش آموزان پابرجاست

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: والدین می‌توانند فرزندان خود را در مدارس نزدیکی محل کار خود نیز ثبت نام کنند.

عادل خالقی ثمرین، مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: شعار امسال آموزش و پرورش در ثبت نام دانش آموزان، نام نویسی مطلوب، عدالت محور و خانواده مدار است.

وی افزود: یکی از مهمترین پیش نیاز‌های ثبت نام سنجش است که امسال به صورت استثنا توزیع سنجش نوآموزان پیش دبستانی و سال اول دبستان از سال گذشته صورت گرفته است.

خالقی ادامه داد: این نوآموزان می‌توانستند از سال گذشته به مراکز سنجش رجوع کرده و مورد سنجش بینایی و شنوایی و… قرار گیرند.

ثبت نام هنوز ادامه دارد

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه اگر نوآموزی از سنجش بازمانده باشد بازهم فرصت دارد، ابراز کرد: هنگام رجوع به مدرسه برای ثبت نام به مدیران مدارس اعلام شده که خانواده‌ها را به مراکز سنجش معرفی کنند تا وقتی سلامت جسمانی و آمادگی تحصیل دانش‌آموز، مسجل شد دوباره خانواده‌ها می‌توانند به مدارس مراجعه و ثبت نام فرزند خودشان را کامل کنند.

خالقی با بیان اینکه بر اساس اولویت و محدوده بندی جغرافیایی ثبت نام دانش آموزان در سال جدید تحصیلی صورت خواهد پذیرفت، تاکید کرد: در دستورالعمل برای حمایت از خانواده‌ها در صورتی که پدر و مادر هر دو شاغل باشند، مدیران مدارس در مدرسه نزدیکی محل اشتغال پدر یا مادر می‌توانند کودکان را ثبت نام کنند البته این امر منوط به درخواست پدر و مادر است.

وی با بیان اینکه ثبت نام فعلاً ادامه دارد و هنوز پایان آن اعلام نشده است، افزود: برخی خانواده‌ها ثبت نام فرزندان خودشان را تا روز‌های پایانی به تأخیر می‌اندازند، اما مشکل اینجا است که پایگاه‌های سنجش دارای مدت زمان مشخص است لذا درخواست ما از خانواده‌ها این است که زودتر ثبت نام فرزندان خود را انجام دهند.

منبع: مهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار