بیمه بیکاری بیش از هزار و ۹۰۰ نفر در لرستان برقرار شد

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: بیمه بیکاری بیش از یک هزار و ۹۰۰ نفر در سال جاری در این استان برقرار شد.

علی جهانی با بیان اینکه صیانت از نیروی کار، حفظ اشتغال پایدار و تنظیم مناسبات کارگری و کارفرمایی اصلی‌ترین وظیفه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی است، بیان کرد: بیکار شدن یکی بزرگترین معضل‌های افراد شاغل در واحدهای اقتصادی است که در این موقعیت، داشتن مقرری بیمه بیکاری می‌تواند بخش کوچکی از هزینه‌های ضروری زندگی را پوشش دهد و یکی از اساسی‌ترین حمایت‌های اجتماعی دولت از کارگران زحمتکش است.

وی با بیان اینکه از نظر قانون، بیکار به شخص بیمه شده‌ای گفته می‌شود که بدون میل و اراده خود، اخراج واکنون آماده به کار است و می‌تواند در محیط جدید فعالیت خود را آغاز کند، افزود: در سال گذشته ۲ هزار و ۳۰۷ پرونده مقرری بیمه بیکاری توسط هیات‌های تشخیص، رسیدگی و جهت مراحل نهایی به سازمان تأمین اجتماعی ارسال شد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان خاطرنشان کرد: از طریق تعامل با اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تلاش می‌شود تا مقرری‌بگیران در زمان استفاده از بیمه بیکاری، به فراگیری مهارت‌های فنی و حرفه‌ای بپردازند تا آمادگی ورود به بازار کسب‌وکار را به دست آورند که در این راستا سال گذشته ۴۲ نفر به فنی و حرفه‌ای معرفی شدند.

وی به اشتغال مجدد افراد مقرری‌بگیران پس از آموزش‌های مهارتی اشاره کرد و افزود: با همکاری و هماهنگی واحدهای اقتصادی استان بیش از ۷۰ نفر از مقرری‌بگیران بیمه بیکاری جهت اشتغال مجدد به این بنگاه‌های معرفی شدند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان بیان کرد: افراد بیکار شده برای دریافت مقرری بیمه بیکاری باید حداکثر تا ۳۰ روز از تاریخ وقوع بیکاری به سامانهhttps://prkar.mcls.gov.ir مراجعه و درخواست بازگشت به کار و بیمه بیکاری خود را ثبت و آمادگی خود را برای اشتغال مجدد اعلام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.