لزوم توجه والدین در کهگیلویه و بویراحمد به سنجش سلامت نوآموزان

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳۵ درصد از نوآموزان در یاسوج، دهدشت و دوگنبدان برای سنجش سلامت ثبت نام نکرده اند.

حسین دولت دوست با اشاره به آغاز برنامه "سنجش و برنامه" نوآموزان از اسفند پارسال و انجام سنجش نوآموزان عشایر، مناطق سخت گذر و حاشیه‌ای استان، گفت: ۳۵ درصد از نوآموزان در شهر‌های یاسوج، دوگنبدان و دهدشت تاکنون برای سنجش در سامانه ثبت نکرده اند.

او درخصوص شیوه ثبت نام والدین می‌گوید: با ورود به سامانه سنجش دانش آموزان my.medu.ir و ثبت مشخصات و احراز هویت، از یکی از مراکز تایید شده نوبت دریافت و در تاریخ مشخص شده برای سنجش به مرکز مورد نظر مراجعه می‌کنند.

دولت دوست نوآموزان هدف را بیش از ۱۵ هزار نفر برشمرد و ادامه داد: از این تعداد تاکنون بیش از ۶۵ درصد در سامانه ثبت نام کردند و از این تعداد حدود ۵۰ درصد ارزیابی و سنجش آن‌ها انجام گرفت.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به اینکه یکی از مدارک مورد نیاز برای ثبت نام دانش‌آموزان پایه اول دبستان داشتن کارت سلامت، برگه سنجش و گواهی پایان پیش‌دبستانی است، اضافه کرد: در طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان سلامت عمومی، وضعیت جسمانی، شنوایی، بینایی، آمادگی تحصیلی و واکسیناسیون عمومی نوآموزان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

این مقام مسئول گفت: همه نوآموزانی که در سال جاری متقاضی ثبت نام کلاس اول هستند لازم است سنجش و ارزیابی آن‌ها انجام شود چرا که بدون سنجش ثبت نام و خدمات رسانی آموزشی برای آن‌ها مشکل می‌شود.

او از خانواده‌های نوآموزان خواست با توجه به پایان سنجش نوآموزان تا پایان خرداد، هر چه سریعتر برای دریافت نوبت و انجام سنجش نوآموزان اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.