ایران به یکی از بزرگترین کشور‌های حوزه سلامت تبدیل شد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در حال حاضر ایران به یکی از بزرگترین کشور‌های حوزه سلامت منطقه تبدیل شده است.

بهرام عین‌اللهی امروز شنبه ۱۳ خردادماه ۱۴۰۲ در آیین کلنگ‌زنی دو طرح بهداشتی در خانمیرزا و آلونی با گرامیداشت یاد شهدای مدافع سلامت با اشاره به موفقیت کشور در مقابله با ویروس کرونا اظهار داشت: هم‌اکنون ایران به عنوان یکی از بزرگترین کشور‌های حوزه سلامت منطقه تبدیل و در این زمینه پیشرفت‌های خوبی حاصل شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای ۱۵ خردادماه افزود: این روزها، ایام سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) و دل‌ها متوجه امام راحل است، روح بلند امام توانست این انقلاب را به نتیجه برساند.


بیشتر بخوانید


وی اضافه کرد: در دوران رژیم پهلوی، ایران یک کشور وابسته به سایر کشور‌های دنیا بود و منابع ما را آمریکایی‌ها و غربی‌ها می‌برند، اما امروز کشور از وابستگی خارج شده است و به خودکفایی در همه عرصه‌ها رسیده است.

عین‌اللهی با اشاره به دسیسه‌های دشمن در طول ۴۴ سال اخیر به خصوص تحریم‌های ظالمانه افزود: دشمن با این تحریم به دنبال شکست و ضربه‌زدن به انقلاب است و امید دارد که جلوی پیشرفت کشور گرفته شود، اما در هیچ کدام از دسیسه‌ها موفق نشده است.

ارسلان خالدی‌فر رئیس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: مرکز منتخب شبانه‌روزی سلامت شهر آلونی در شهرستان خانمیرزا کلنگ‌زنی شد.

وی افزود: برای احداث شبکه بهداشت و درمان شهرستان با یک‌هزار مترمربع زیربنا و در دو طبقه خانمیرزا بیش از ٢٠ میلیارد تومان اعتبار برآورد شده است.

خالدی‌فر ادامه داد: در مرکز شبانه‌روزی سلامت شهر آلونی شهرستان خانمیرزا نیز که زمینی با دو هزار و۵۰۰ مترمربع زیربنا در سه طبقه احداث خواهد شد، بیش از ۵٠ میلیارد تومان اعتبار هزینه نیاز است.

وی اظهار داشت: زمین این مرکز منتخب شبانه روزی سلامت از سوی خیر نیک اندیش با عنوان «یادبود مرحوم مهندس عقیل فرهمند» اهدا شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۱ ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
وزیر بهداشت جای که می توانست حق ویزیت پزشکان را بالا برد تا 96درصد مردم در مضیقه باشند