تأکید بر نظارت و بازرسی از شعب دادگاه‌ها جهت تسریع در روند رسیدگی و مختومه کردن پرونده‌ها

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری در نشست با اعضاء شورای معاونین دادگستری بر نظارت و بازرسی از شعب دادگاه‌ها به منظور تسریع در روند رسیدگی و مختوم کردن پرونده‌ها تأکید کرد.

محمد رزم رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری بر لزوم تعامل و هماهنگی میان مسئولان قضایی به منظور پیشبرد سیاست‌های قوه قضائیه و رسیدگی مطلوب و سریع به پرونده‌ها و حل مشکلات مردم تأکید کرد. 

وی تشکیل جلسات ستاد جرایم خاص در خصوص رسیدگی به جرائم سنگین همچون قتل عمد، سرقت‌های مسلحانه و تیراندازی و نیز ارزیابی راهکار‌های مقابله با اراذل و اوباش و سطح بندی آن‌ها را از جمله اقدامات مهم دستگاه قضایی برشمرد. 

رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه ارشاد و معاضدت قضایی شهروندان یکی از راهکار‌های کاهش ورودی پرونده به دادگستری است دستور داد واحد ارشاد و معاضدت قضایی تحت نظر معاونت منابع انسانی در محل اداره کل دادگستری استان تشکیل و این واحد بر نحوه کار واحد‌های ارشاد و معاضدت در سایر حوزه‌های قضایی استان نظارت داشته باشد. 


بیشتر بخوانید


لازم به ذکر است در این نشست مقرر گردید جلسات بررسی وقایع مهم استان به صورت دوره‌ای برگزار شود. همچنین در خصوص تشکیل دو کمیته اتقان آرا و رفع اطاله دادرسی در دادگستری استان تصمیم گیری شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار