تاکید بانک مرکزی عراق به معامله با دینار به جای دلار

بانک مرکزی عراق تاکید کرد دینار پول ملی است و نیازی به معاملات با غیر آن وجود ندارد.

بانک مرکزی عراق تنها نهاد مسئول فروش دلار به نرخ بازار موازی را تعیین و تاکید کرد دینار پول ملی است و نیازی به معاملات با غیر آن وجود ندارد.

میدل ایست به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع) نوشت: محمد یونس، معاون مدیرکل اداره سرمایه گذاری بانک مرکزی عراق روز چهارشنبه گفت: هدف بانک مرکزی از راه اندازی ۳ بسته متوالی، حفظ ثبات نرخ ارز و معامله با نرخ رسمی است.

وی افزود که بانک مرکزی عراق در حال حاضر مکانیزمی را برای بهبود اقدامات، تسهیل نقل و انتقال حواله و غلبه بر تمامی مشکلات اتخاذ می‌کند.

این مقام عراقی گفت: بازرگانانی که دلار می‌خرند و با نرخ بازار موازی بازی کرده و دسترسی به دلار را با مشکل مواجه می‌کنند، حق ورود به این عرصه را ندارند، اما سایر شرکت‌های تجاری اجازه بهره گیری از این سازوکار و انجام حواله‌ها به شکل عادی و با نرخ رسمی را دارند.

یونس ادامه داد: اعضای کمیته حمایت از دینار عراق در حال ارتباط با دستگاه‌های امنیتی برای اجرای دستورالعمل‌های کابینه و بانک مرکزی برای حمایت از دینار، تثبیت نرخ ارز و جلوگیری از معاملات غیررسمی به دلیل عدم نیاز به معامله با دلار هستند.

وی تاکید کردکسانی که با دلار، دلال بازی می‌کنند، قانون را زیر پا می‌گذارند و برخورد با آنان از طریق دستگاه قضایی عراق انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۲ ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
مرگ بر آمریکا
مسلمان ها با ابتکار عمل آمریکا و غرب را به زمین گرم میزنند انشاالله
به امید روزی که مسلمان ها با هم متحد شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۳ ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
خیلی خیلی عالی است
آخرین اخبار