برگزاری جشن‌های ولادت امام رضا (ع) در گیلان

۵۲۰ بقعه متبرکه استان گیلان میزبان جشن‌های ولادت امام رضا (ع) است.

حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از برگزاری جشن‌های ولادت امام رضا (ع) در ۵۲۰ بقعه متبرکه استان خبر داد.

او گفت: برنامه‌های مختلف فرهنگی ویژه سالروز ولادت امام رضا (ع) در بقاع متبرکه تدارک دیده شده که مولودی خوانی، اجرای گروه سرود، سخنرانی، برپایی خیمه‌های معرفت، مشاوره دینی و خانوادگی، برپایی ۵۲ ایستگاه صلواتی در بقاع متبرکه واقع در محور‌های مواصلاتی پرتردد استان گیلان از جمله این برنامه‌ها است.

به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان، تجلیل از ۱۲۶ نفر از اعضای هیئت امنا و مدیران مراکز افق، خادمان و خیران بقعه‌ساز، ائمه جماعات امامزادگان و بقاع متبرکه و ۳۰ محفل انس با قرآن شامل ۱۳ محفل ویژه خواهران و برگزاری ایستگاه سلامت، ویزیت و خدمات پزشکی رایگان در ۱۵ بقعه متبرکه از جمله برنامه‌های دهه کرامت در استان بوده است.

علیزاده افزود: توزیع ۲ هزار بسته کمک معیشتی در دهه کرامت در راستای اجرای برنامه فرهنگی قرار دوازدهم در امام زادگان هم از دیگر برنامه‌ها در این دهه بوده است.

او تصریح کرد: خدام رضوی که از روز سه‌شنبه دوم خرداد ماه وارد گیلان شدند، با حضور در محلات و شهرستان‌های این استان به خصوص در شهر رشت، شمیم عطر رضوی را به مردم ولایتمدار گیلان هدیه کردند. 

استان گیلان دارای ۹۴۱ بقعه متبرکه است.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.