محمدبیگی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

دستاورد برجام حضور دو شرکت خارجی دخانیات در ایران بود!

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: بعد از برجام فقط دو شرکت خارجی دخانیات با تولید سالانه چندین هزار نخ سیگار در ایران ماندند.

دهم خرداد مصادف با ۳۱ می‌ به نام روز جهانی بدون دخانیات نامگذاری شده است.

نمایندگان هفتمین دوره مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز چهارشنبه مورخ پانزدهم شهریور سال ۱۳۸۵ قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات را تصویب کردند و این قانون در تاریخ پنجم مهر ۱۳۸۵ به تأیید شورای نگهبان رسید.

قانون فوق مشتمل بر بیست ماده و هفت تبصره است که در ماده بیست آن آمده است درآمد‌های سالیانه ناشی از تولید و ورود سیگار و مواد دخانی که حاصل تخریب سلامت است به اطلاع کمیسیون تخصصی مجلس شورای اسلامی برسد.

ابهام در میزان درآمدهای دخانی کشور
فاطمه محمدبیگی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات گفت: یکی از مشکلاتی که در عرصه مبارزه با دخانیات داریم عدم اجرای قوانین موجود در این زمینه است. متاسفانه گزارش دقیق از درآمد‌های دخانی کشور به کمیسیون بهداشت داده نمی‌شود.

مقاومت در برابر افزایش مالیات سیگار!
وی افزود: درصد کمی از این درآمد‌ها به نظام سلامت گسیل می‌شود. قاعدتا مالیات بر کالا‌های آسیب رسان باید در سیستم بهداشتی و سلامت هزینه شود و این مالیات باید امسال افزایش پیدا می‌کرد. متاسفانه علی رغم اینکه اعضای کمیسیون بهداشت مجلس تلاش زیادی در اقناع نمایندگان و دولت برای افزایش میزان مالیات کردند، اما موفق نشدیم و نتوانستیم در صحن رای بگیریم و حتی بعضا جلوی پیشنهادات ما هم گرفته می‌شد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بیان کرد: من گله خیلی جدی هم از قوه مقننه و هم از دولت دارم چرا که موضوع دخانیات به اندازه خطرات آن جدی گرفته نمی‌شود.

سیگار یکی از علل اصلی اعتیاد و طلاق
وی اضافه کرد: ما سالانه ۶۸ هزار مرگ بر اثر مصرف سیگار که یکی از دخانیات است، داریم باقی مسائل بماند که چقدر آثار مخرب و ویرانگر دارد و چقدر سیگار به عنوان دروازه ورود به مصرف انواع مواد مخدر، بیماری‌ها، آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی است. نقش سیگار در طلاق نشان می‌دهد که باید یک تصمیم عاجل در خصوص دخانیات بگیریم.

حضور صنایع دخانی در ایران پس از برجام
محمدبیگی تصریح کرد: به من پاسخ دهند چرا پس از برجام فقط دو شرکت خارجی دخانیات در ایران ماندند و محصول این توافق پاگیر شدن دو شرکت خارجی دخانیات با تولید سالانه چندین هزار نخ سیگار است.

وی ادامه داد: ماحصل برجام حضور صنایع دخانی در ایران بود و جالب است که صنایع دیگر مثل خودرو و دانش بنیان از ایران رفتند که این یک مورد از خسارت برجام بود.

سونامی مصرف سیگار در انتظار کشور
نماینده مردم قزوین در مجلس گفت: ما الان با نسل جدیدی از دخانیات مواجه هستیم چراکه سیگار الکترونیکی و دخانیات نوین به عرصه آمده و اینها، چون شکل جذاب دارند و قابل شارژ هستند متاسفانه توسط قشر نوجوان و جوان استفاده می‌شود و آخرین گزارش‌ها نشان می‌هد آستانه مصرف دخانیات و سیگار به سنین پایین نوجوانی و حتی سال آخر ابتدایی در مدارس و قشر دختران که قرار است مادران فردا باشند کشیده شده و من اینجا هشدار می‌دهم و زنگ خطر را به صدا درمی‌آورم اگر به داد قشر نوجوان و دانش آموزان در عرصه مبارزه با دخانیات نرسیم با یک پیک و سونامی مصرف دخانیات در کشور مواجه خواهیم بود که سلامتی این عزیزان را به خطر خواهد انداخت.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار کرد: مرگبار بودن دخانیات بر هیچ کس پوشیده نیست، اما گویا برخی مسئولان چشمشان را بر روی این امر واضح و مسلم بسته‌اند.

ترویج مصرف سیگار در شبکه نمایش خانگی
محمدبیگی گفت: برخی رسانه‌ها و شبکه‌های تولید فیلم و سریال و شبکه‌های خانگی پاسخ دهند چرا مروج سیگار توسط شخصیت‌های فیلم‌ها هستند و نهاد‌های نظارتی و وزارت ارشاد پاسخ دهند چرا این فیلم‌ها برای پخش تایید می‌شوند. چه کسی پاسخگوی ترویج سیگار در بین دانش آموزان، نوجوانان خواهد بود. امیدوارم دولت به این سوال‌ها پاسخ دهد.

چرا قیمت سیگار در ایران متناسب با تورم نیست؟
وی درباره درآمد شرکت‌های دخانی تصریح کرد: درآمد‌های سالانه شرکت‌های دخانی بسیار زیاد است. یک بسته سیگار در کشور‌های غربی مثل اسکاندیناوی و آمریکای شمالی بین ۲۵۰ تا سیصد هزار تومان ما است و تقریبا این قیمت معادل قیمت یک کیلو گوشت می‌تواند باشد، اما در کشور ما قیمت یک پاکت سیگار چقدر است و قیمت یک کیلو گوشت چقدر است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: متاسفانه قیمت سیگار در قانون بودجه ۱۴۰۲ و با پیشنهاد دولت متناسب با تورم نبود، اما کالا‌های اساسی و تغذیه‌ای ما با تورم بسیار بالا روبرو هستند و ما نمایندگان مجلس وقتی پیشنهاد افزایش قیمت سیگار متناسب با تورم را می‌دهیم با مخالفت‌های جدی برخی مسئولان مواجه می‌شویم و متاسفانه نماینده دولت و سازمان برنامه و بودجه علیه آن موضع گرفتند که باید پرسید چرا و بیایند برای ما روشن کنند که این درآمد‌های هنگفت به جیب چه کسانی می‌رود.

نماینده مردم قزوین در مجلس گفت: ما هر سال در کمیسیون بهداشت برای موضوع دخانیات برنامه داشتیم و بار‌ها با هیئت رئیسه مجلس، وزارت بهداشت و دولت نامه نگاری کردیم حتی تلاش‌های وزارت بهداشت در ستاد مبارزه با دخانیات را دیدیم، اما گویا ساختار‌های دیگر برنامه ریزی دولت در این زمینه کم کاری و کوتاهی دارند حتی مجلس شورای اسلامی هم کوتاهی دارد. من در دو سال اول مجلس ناظر ستاد ملی دخانیات بودم. در مجلس از این حرکت‌های کند راضی نیستم، چون حرکت‌های کند اصلا متناسب با نیاز‌های جامعه و متناسب با تهاجم فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی غرب برای از بین بردن نسل سالم آینده نیست.

اظهارات فاطمه محمدبیگی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی باعث شد تا برای پیگیری این موضوع به سراغ سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور برویم و از وی بپرسیم آیا طبق ماده بیست قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات درآمد‌های سالیانه ناشی از تولید و ورود سیگار و مواد دخانی به اطلاع کمیسیون تخصصی مجلس شورای اسلامی رسیده است که معاون پارلمانی رئیس جمهور در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: تا کنون به بنده این موضوع منتقل نشده و پیگیری می‌کنم تا این کار انجام شود.

وی اظهار کرد: از دادن گزارش مضایقه نمی‌کنیم و حتما در خدمت نمایندگان مجلس هستیم و خدمتشان توضیح خواهیم داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۳ ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
چرت نگو.برجام را مگر دیگر در خواب ببینید،هزاران گره کور از کشور گشود،زدید خرابش کردید.کاسبان تحریم و طوطیان جایزه بگیر حرف تکرار.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۶ ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
دلم برات میسوزه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۵ ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
چطور کشور اسلامی ما مدعی حجاب است ولی مبارزه با دخانیات گام اولشون برای از بین بردن فساد نیست؟؟؟
حتی پرسنل های استخدامی شرکت ها و خصوصی خیلیا دیدیم معتادن و مواد می زنن کسی به کسی نیست
توی مغازه دارن بچه ۸ساله سیگار می فروشن و می بینی می کشن راحت راحت...
اگر حجاب مهمه پس دخانیات سود آوره برای یک سریا...
شما اگر اسلام رو قبول دارید پس چطور دخانیات رو وارد می کنید و حتی تولیدش؟؟؟
یا دروغگو نباشید یا مبارزه کنید
سالهاست میگیم بندرعباس گمرکش افتضاحه یک نفر رسیدگی نکرد تا بعد سالها دیدن به بچه های مظلوم شیر خشک فاسد وارداتی دادن جواب این بچه های مظلوم رو کی قراره بده؟؟؟
بجز شیر خشک فاسد که سالها از گمرک سلاح سنگین و سرد وارد کردن و مجوز خروج راحت بهشون دادن چی حتی آدم از طریقش وارد ایران می کنن....
حرف حساب در دل مومن می ره ولی در دل کفار خیر کفار کور و کر و لالن حرف حساب حالیشون نمیشه
Germany
ناشناس
۰۲:۵۳ ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
در چه صورت مرد می تواند مهریه ندهد؟
پول ندارم ! چکار کنم؟
چرا مرد باید به زن مهریه بپردازد؟
زمانه عوض شده خانمان درامدشان بهتر از مردان شده
می شد زنان به مردان مهریه بدهند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۲ ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
اینطوری نیست، برجام ثمراتی هم داشته. مثلا همین که میتونیم سلاح های متعارف صادر کنیم و در جهان گوشه رینگ گیر نکردیم از ثمرات همین برجامه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۵ ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
وقتی به پارک کودکان را میبریم با صحنه های وحشتناک مواجه میشیم دخترها وپسرهرهای جوان مشاهده میکنیم که دور هم نشستن وقلیان دود میکنند این بر ای کودکان بد آموزیدارد فرهنگ غلطی در پیش است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۴ ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
کاش میشد ادعای مسیولین رو پیگیری کرد و مجازات کرد به خاطر حرفهایی که میزنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۷ ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
خخخخخ ماحصل دستاورد رئیسی سیگار تنباکو خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۷ ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
مگه ترامپ و رفقاش که شما باشید گذاشتید که برجام دو روز پابرجا باشه؟ جالب اینجاست هم ترامپ هم اسرائیل و هم اصولگراهای تندرو مخالف برجام هستن و توی یک جبهه‌اند خب مشخصه شما هم مثل اونها دنبال پیشرفت ایران نیستید وگرنه کیه که از لغو تحریم‌ها ناراحت بشه؟ حالا آخر این 4 سال آقای رئیسی رو هم می‌بینیم که دیپلماسی همسایگی و... چطوری جواب میده والا ما که تا الان تغییری توی تورم و گرونی و قیمت دلار و بورس ندیدیم. اینم که میگیم همه میگن از تاثیرات دولت روحانیه. خب اینطوری باشه تا 40 سال دیگه هم هر مشکلی باشه میگید از تاثیرات دولت روحانیه خب شما که نمیتونستی حریف تاثیرات دولت روحانی بشی برای چی رئیس جمهور شدی برای چی وزیر و شهردار شدی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۶ ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
پیامبر اسلام و مسلمین:
دروغگو دشمن خداست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۷ ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
عطر کاپیتان بلک به به
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۷ ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
خانوم نماینده لطفا حرف نزنید الان حتی تو روستاها مردم میدونن برجام عالی بوده چون اثارشو تو سفره خونشون دیدن لمس کردن بیخودی خودتون ..... نکنید که بگید برجام خوب نبوده عزت زیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۵ ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
اگر برجام بد بود الان براش له له نمیزدید
برای رسیدن به کرسی برجام را له کردید و کشور را نابود
فقط شعار میدید
برجام الان نیست و حکومت یکدست
بفرمایید اقتصاد درست کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۲ ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
سیگار اشغال اونم.کاش خوب بود..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۰ ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
ایا در دروس اسلامی به شما نگفتند که دروغ گفتن جزو گناه کبیره است
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۱۵:۲۵ ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
عجب است نگفتند مافیای سیگار !!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
یک بسته سیگار در کشور‌های غربی مثل اسکاندیناوی و آمریکای شمالی بین ۲۵۰ تا سیصد هزار تومان ما است و تقریبا این قیمت معادل قیمت یک کیلو گوشت می‌تواند باشد، اما در کشور ما قیمت یک پاکت سیگار چقدر است و قیمت یک کیلو گوشت چقدر است.

اول حقوقمون رو مقایسه کنید بعد قیمتهارا مقایسه کنید اولا
ثانیا یه پاکت سیگار ۱۰۰ جور نرخ داره تو هر مغازه
کی به کیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
نماینده محترم برجام وقتی که کاملا احیاء شد به جای دو شرکت چندین کشور تولید سیگار وارد میشوند وتعداد سرطانیها بیشتر واز درآمد فروش سیگاروقاچاق چنان ثروتی بدست میادکه کمی هم خرج سرطانیها کنند به جایی بر نمبیخورد وبعد ادعای کاهش جمعیت وجوانی را دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۴ ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
برجام خیلی هم خوب بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۷ ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
یکم از برکاتش هم بگویید لااقل آنهایی که موافق برجام هستند بفهمند موافق چی هستند و برجام چه منافعی برای ما داشته نه اینکه الکی فقط رای بدهند.
Iran (Islamic Republic of)
نماینده کادر درمان
۱۳:۵۵ ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
خانم دکتر محمد بیگی شما و همکاران دیگرتون در کمیسیون بهداشت مجلس اگه عرضه داشتید فوق العاده خاص مدافعان سلامت را بعد از چندین سال اجرایی میکردید که حداقل کادر سلامت کمی از مشکلات معیشتیشون برطرف میشد نه اینکه نزدیک انتخابات در سال جدید فقط به فکر مسائل دیگه هستید غیر از کادر سلامت کشور. به شعورمان توهین نکنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
امروزمدارس سنگروخاکریزاست،ودشمن این راخوب فهمیده است،فرصت اندک است وحیله دشمن بسیار،اگرازاین لحظه افرادانقلابی وبامعرفت،جهادتبیین رادرمدارس شروع نکنندشکست حتمی است،امروزوقتی بادختران مدرسه ای شهرم شروع به بحث مسالمت آمیزکردم،بافحاشی وآبروریزی مواجه شدم،سنگرهاخالیست،کجاست یاری دهنده ای که یاری دهدامام امت را
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
مردم احمق نیستن که هر اراجیفی باور و قبول کنن.اگر برجام بد هست چرا برای احیایش له له میزنید؟چرا الان که همه یکی شدید جرات خروج از برجام ندارید؟چرا آتیش نمیزنید؟خجالت بکشید و این همه اراجیف و حرف مفت نزنید...
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۳:۰۸ ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
سلام اگراین نماینده بخاطرحرفش بعدچندروزبیکاربشه آن وقت دلسوزه وبخاطررانت حرف نمیزنه خانم باسیگاری هاشوخی نکن مافیاهستند...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
کاسبان تحریم بدون توجه به معیشت مردم به فکر خودشان هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
چرا از سیگاری شدن اکثر دختران جوان صحبت نمیکنید. علت یابی کنید خب. گیر دادین به برجام.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
لعنت به هر چی دخانیات است
سیگاریها که خفه مون کردند
حق الناس است و من که لعنت می کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۱ ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
اینی که لایک منفی داده کلا تعطیل رسمیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
خیلی شرم آور هست اینها نه تنها در زمینه دخانیات بلکه در زمینه های اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی و بهداشتی و رفاهی هیچ نکردند سیگارهای تولیدی اینها توتون بی کیفیت و نامرغوب هست . اصلا یا بلد نیستند یا نمی خواهند کار خوبی بنفع کشور و نظام و ملت انجام بدهند. همش بفکر خود و دارو دستشون هستند.
Iran (Islamic Republic of)
سیاوش
۱۰:۳۳ ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
خانم نماینده کاملا درست می فرمایید ولی انگار گوش کسی بدهکار نیست
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان
۱۰:۲۷ ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
قابل توجه غربگداها که حاضر بودند کشور را تسلیم غرب کنند این نتیجه همان برجام بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۵ ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
بازم تکرار کردی گفتيم قیمت درآمد آن کشور را بگوید نه قیمت کالاه آن کشور قیمت درآمد آن کشور با درآمد ایران یکی هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۰ ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
برجام نبود ایران هم نبود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۳ ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
وای از حماقت و بی عقلی.
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۸:۵۶ ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
اگه برجام بد بود چرا ایقد دنبال احیای برجام هستید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
اونايي كه با شعار برجام دنباله منافعش بودن دنباله احياش هم هستن اخه اون تنها برك برنده شونه براي مردم عادي كشور اين شعار برجام جزء در جا زدن معني نداره سر قبري كه مرده نداره زار نزنيد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۵ ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
پس سیاست برد برد روحانی این بود از دخانیات کسب درآمد کنند کشور رو بردن به رکود اقتصادی جز ضعیف ترین کشورها .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
خب چرا برجام رو اتیش نمیزنید الان ؟ مگه نگفتید اونا پاره کنن ما اتیش میزنیم
الان که روحانی نیست وفقط شما موندید و از لحاظ بین المللی هم که خیالتون راحته چون امریکا اول خارج شده
پاره کنید دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
شما خنگا چرا نمیدونید درصد بالایی از درآمد دولتها مخصوصا همین دولت محرومانتون که با افزایش مالیات شرکت های دخانی همراه بوده ، از همین دخانیات تامین میشه؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۳ ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
جناب ناشناس ۰۹:۳۲ برجام بد نبود اجرای آن توسط حسن فریدون با عجله بود و از طرف مقابل اطمینان کامل داشتند و آنطرف هم مملکت را ضربه فنی کرد اقتصاد کشور را به قهقرا کشاند و تمام صنایع و کارخانجات تعطیل شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۶ ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
عزیزم این جاصل کار رئیسی بود نه روحانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۶ ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
# به فرض اینکه دخانیات درامدزا باشه اون پولی که خرج میشه برای دکتر وبیمارستان دولتی فردسیگاری وخانوادش که از دود بیمارشدنداین درامد را دود میکنه!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
اشکان
۰۸:۱۴ ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
حقیقت های تلخ از برجام. این همه هزینه کردید برا برجام اگه به مناطق محروم میرسید شاید ایران توی صنعت جهانی حرفی می داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۸ ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
کلی تجهیزات هسته‌ای نابود شد و دارایی کشور نابود شد و تمام صنایع کشور تعطیل شد و هیچی گیر ایران نیامد یعنی سی سال از لحاظ اقتصادی عقب افتادیم
این نتیجه قرار داد ناشیانه که توسط دولت حسن فریدون افتاد وما را از زمان جنگ هشت ساله بدتر کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۹ ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
دقیقا چه هزینه‌ای کردند؟ الان که انرژی هسته‌ای مثل قبل برجام و حتی بیشتر کار میکنه مگه چقدر درآمد و سود داره؟ مگه پول دادن برجامو امضا کردن؟ خداوکیلی چی میزنید به ما هم بگین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۲ ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
عزیز۱۷:۲۹ از خسارت یک تریلیون دلاری برجام چه میدونی از دلار ۳ تومن ۳۴ تومن شد چه میدونی از ۳۰۰ بشکه نفت در روز چه میدونی واقعا نمی‌فهمی یا سودت در نفهمیدنه؟؟ پول دادیم برجام امضا کردیم؟؟ خسارت های بعدش هیچ بود اون همه کارگاه کارخونه ورشکسته اون همه کارگر بدبخت بیکار هیچ بودن از پایمال کردن خون شهیدای هسته ای از ورود اون همه جاسوس به مقامات بالا هیچ بود؟؟ حتی ظریف هم به اشتباهش اقرار کرد تو تازه میگی مگه پول دادیم برجام امضا کردیم؟؟ اون همه دانشمند هسته ای اون همه دانش بنیان که جذب کشورهای خارجی شدن به خاطر تحریم و خاموش شدن هسته ای هیچ بودن؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۴ ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
مغزهای کوچک زنگ زده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۲ ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
دارو رو از مون دريغ كردن اينجا سیگار مي فروشن حالا كه مي دونين و مي تونين كارشون رو متوقف كنين
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۹ ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
دروغ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
دروغ نیس حالا دست دختر و پسر نوجوان و جوان سیگار
چند جمله فلسفه ی از فلاسفه خراب غرب و اروپا و ورود زبان کردن و فاز روشنفکری گرعتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۲ ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
اولین هواپیماها ی خریداری شده وارد کشور شد.کلی پول آزاد شد.دلار تثبیت شد.خوب اینا چی بود.شما فقط به هم تهمت بزنید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
نادان وجاهل قرن دلار54تومنی افتخار دارد؟ پولی که ازاد شد برای ملت ملموس بود یا برای اخوندا ومقامات واقازاده ها بود؟ چطور روحانی هواپیما خریداری کرد اخ واوخ میکردید الان هواپیمای دست دوم برای شما افتخار هست؟ هروقت برجام سرسفره ملت نشست بیا وبناااااااااااااااااااااااااااااااااااال وبه به کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۲ ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
هواپیما های برجامی که همگب در پارکینگ ها زمین گیرند بخاطر نبود قطعات و پولهای آزاد شده بجهت معاوضه جواسیس آمریکا بودند هنوز کلی دارایی ایران را بلوکه دارند تازه دلار هم بخاطر ارز ۴۲۰۰ دلار ده برابر شد
خیلی زود فراموش کردی برادر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
واقعااون زمانی توی ایران زندگی می کردی دلارهزارتومانی به سی هزارتومان رسید،مسکن مهرسی میلیونی به پانصدمیلیون رسید،پرایددوازده میلیونی به صدوپنجاه میلیونی رسید،لااقل وجدان داشته باشیم وحقیقت رابگوییم،برجام تله غربگدایان ودشمنان مردم ایران،وتیرخلاص اقتصادایران بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۷ ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
کی گفته زمینگیرند؟ اگه هواپیماهای جدید زمین گیرن وای به حال هواپیماهای 40 سال پیش! از ایران ایر خرید کنید سوار همون هواپیماها می شید اما تو بعضی مسیرها مثل تهران مشهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۶ ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
حالا خودتون کشتید نظر یک مخالف دولت نشر دادیئ زیرش باز نظر حکومتی ها نشر دادید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۳ ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
دلار خیلی تثبیت شد سه هزار بود شد تثبیت شد درسی هزار
هواپیماهای دست دوم وارداتی الان همه شان زمینگیر شده اند.
عوضش هم ما در قلب راکتور سیمان ریختیم .
سانتریفوژها را جمع کردیم.
دانشمندانمان را شهید کردند.


همه چیز نقدمان را به نسیه دادیم .


و آخر هم آمریکا زد زیر همه چیز
البته قبل آن هم آمریکا به دلایل دیگر ایران را تحریم کرده بود.


در طی اجرای برجام هم به وزیر خارجه پهلوان پنبه مان هم در آلمان بنزین برای هواپیمایش نمی دادند.


و حالا شمای اصلاح طلب برجام فاجعه بار را بزک کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۸ ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
خخخخخخ واقعا انقدر فکرت سطحیه که فکر میکنی آمریکا چندتا هواپیمای مسافربری به ایران بده که جاسوساش آزاد بشن؟ بله دیگه چهار نفر مثل شما اگه مسئول باشن طبیعیه وضع مملکتمون این باشه.
آخرین اخبار