عراق: اجرایی شدن طرح «جاده توسعه» به نفع کشورهای منطقه است

وزیر حمل و نقل عراق در کنفرانس بین المللی «طرح جاده توسعه» گفت پایان دادن این طرح جهشی ویژه در حوزه حمل و نقل در سطح منطقه است.

رزاق محیبس، وزیر حمل و نقل عراق امروز (شنبه) در سخنرانی افتتاحیه کنفرانس بین المللی طرح جاده توسعه در بغداد گفت: مصمم به پایان دادن طرح جاده هستیم، زیرا جهشی ویژه در حوزه حمل و نقل در سطح منطقه است. فایده سنجی اقتصادی این طرح انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، وی افزود: دولت عراق روی طرح جاده توسعه حساب باز کرده است و این طرح آورده اقتصادی زیادی خواهد داشت.این طرح نیازمند تشکیل بلوک اقتصادی بزرگی است.

وزیر حمل و نقل عراق با بیان اینکه دولت عراق تصمیم دارد تا اواسط سال ۲۰۲۵ مرحله اول طرح بندر فاو را اجرایی کند، گفت:  پیشرفت در بندر فاو به بیش از ۵۰ درصد رسیده و جاده توسعه مسیر توسعه منطقه و جهان را شکل می‌دهد و به نفع تمام کشور‌های منطقه است.

اولین کنفرانس بین المللی جاده توسعه با حضور نخست وزیر عراق و وزرای حمل و نقل ۱۰ کشور منطقه در بغداد آغاز به کار کرد.دراین کنفرانس وزرای حمل و نقل ۱۰ کشور پیرامون ارتقای تفاهمات اولیه میان محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق و مقامات کشور‌های عربی و منطقه‌ای گفتگو خواهند کرد.

یک منبع دولتی عراقی گفت: میهمانان این کنفرانس، وزرای حمل و نقل کشور‌های همسایه و شورای همکاری و نیز نماینده‌های بانک جهانی و اتحادیه اروپا هستند. این کنفرانس با هدف بررسی راه‌های اجرای طرح جاده راهبردی توسعه (کانال خشک که بندر فاو و ترکیه را به هم متصل می‌کند) با مشارکت منطقه‌ای است.

وزارت حمل و نقل عراق از عربستان، ترکیه، سوریه، اردن، کویت، بحرین، قطر، امارات، عمان و ایران دعوت کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار